$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

צניחה של 7% במכירות רשתות המזון במרץ

העיתוי המאוחר של פסח תרם להתעצמות הירידה במכירות מוצרי צריכה. בלטה במיוחד קטגוריית מוצרי הניקוי שרשמה ירידה של 19% לעומת אשתקד

נורית קדוש 06:5503.04.14

מגמת צמצום הצריכה מתחילת השנה מתעצמת בשל העיתוי של פסח. מנתוני נילסן לסיכום חודש מרץ שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי מכירות מוצרי הצריכה בכלל השוק רשמו ירידה כספית של 6.9%, לצד ירידה כמותית של 3%.

מאז ינואר, סובל ענף הקמעונאות מירידה כמותית וכספית. עיתוי פסח שחל בשנה שעברה במרץ והשנה יחול באפריל, תרם להתעצמות הירידה בחודש האחרון. אלא שלמרות עיתוי החג, הצליחו הרשתות הפרטיות להציג עלייה כמותית של 3.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לצד ירידה כספית מתונה בשיעור 1.2%, שנבעה מהעמקת ההנחות.

 

סניף של רשת קוסט 365 (ארכיון) סניף של רשת קוסט 365 (ארכיון) צילום: שירן כרמל

 

מבצעי ההוזלות הובילו לכך שמכירות המזון רשמו בכלל השוק עלייה כמותית של 1.1% לצד ירידה כספית של 3.6%. ניתן להעריך כי הרשתות המאורגנות (שופרסל, מגה) היו אחראיות לעיקר הירידות, שכן הרשתות הפרטיות רשמו בתחום המזון עליה כמותית של 7.8% לצד עלייה כספית של 2.1%.

 

עיתוי פסח העמיק את הפגיעה בקטגוריית המשקאות הממשיכה לספוג ירידה כספית וכמותית של כ־15%. זאת למרות מזג האוויר החם שלא הועיל גם למכירות מוצרי הטיפוח שירדו בכ־8% ביחס לאשתקד. למרות מבצעי ההנחות העמוקים על מוצרי ניקוי מאז אמצע מרץ, רשמה הקטגוריה ירידה כמותית של 21.7% בכלל השוק לצד ירידה כספית של 18.8%. הירידה במכירות הקטגוריה הושפעה מעיתוי הפסח, שלקראתו מתעצמות מכירות מוצרי הניקוי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x