שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: קטלוג שבדי מחפש דירה

קמפיין מקורי באוסטרליה הכניס את קטלוג איקאה לבתים והקפיץ את מכירות הרשת

ניב חורש וזיו קורן 09:1318.02.14

הלקוח: IKEA, אוסטרליה. משרד הפרסום: Lowe Australia

 

הקטלוג של איקאה הוא מוצר חובה בכל בית באוסטרליה, ובכל שנה השקתו מלווה בקמפיין יצירתי ומושקע. ב־2012 נתקלו בחברה באתגר לא פשוט, לאחר שהבינו שאנשים כבר לא קוראים קטלוגים ורובם מרפרפים בהם פעם אחת וזורקים לפח. לכן החליטו באיקאה שההשקה הקרובה חייבת להיות שונה. הרעיון שהוביל את המהלך - הכי משתלם שיש בבית מוצרים של איקאה, ומהיום משתלם גם להחזיק בבית את הקטלוג.

 

איקאה אוסטרליה הזמינה את הצרכנים "להשכיר" לה בביתם שטח קטן שישמש לשמירת הקטלוג שלה. במילים אחרות, איקאה שילמה לצרכנים כדי שיחזיקו את הקטלוג אצלם בבית - 25 דולר בתלושי קנייה לאיקאה על כל חודש "שכירות". הנחת היסוד היתה שהימצאות הקטלוג בבתים, לצד קופון למימוש באיקאה, יגדילו את המכירות משמעותית.

 

פרסומת לקטלוג איקאה פרסומת לקטלוג איקאה

 

המהלך פורסם בכל אמצעי המדיה - טלוויזיה, רדיו, עיתונות ושילוט חוצות - עם הפניה לאתר אינטרנט בעיצוב של אתר השכרת דירות, שבו "שכרו" מאנשים את השטחים לצורך שמירת הקטלוג. יחסי הציבור הרבים סביב המהלך יצרו באזז והגדילו משמעותית את החשיפה למסר. המהלך היצירתי הצליח להפוך את הקטלוג של איקאה ממוצר שזרוק בבית לשותף לדירה. והמכירות - צמחו בהתאם.

 

בשורה התחתונה:

1.2 מיליון אוסטרלים "השכירו שטח" לקטלוג איקאה (6.1% מכל משקי הבית באוסטרליה).

במהלך השבוע הראשון עלו מכירות הרשת ב־59%.

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

בטל שלח
    לכל התגובות
    x