$
פרסום ושיווק

האיסור לנקוב במחיר באגורות הביא לעליית מחירים ברשתות השיווק

בדיקה שערכה חברת mySupermarket מגלה כי רוב רשתות המזון ניצלו את התיקון החדש לחוק להעלאת מחירי מרבית המוצרים שנבדקו

נורית קדוש 09:0702.01.14

יום לאחר כניסתו לתוקף של התיקון לחוק הגנת הצרכן האוסר לנקוב במחיר בציון אגורות בודדות, נחשפת מדיניות רשתות השיווק והחלטתן אם לעדכן את המחיר כלפי מעלה או כלפי מטה. מבדיקת מחירי אלפי מוצרים בחמש רשתות השיווק הגדולות - שופרסל, מגה, רמי לוי, יינות ביתן ועדן טבע מרקט - עולה כי מרבית הרשתות ניצלו את התיקון יותר לטובת עיגול המחיר כלפי מעלה מאשר להפחתתו.

 

הבדיקה שנערכה על ידי חברת mySupermarket, המפעילה אתר השוואת מחירים ברשתות המזון, העלתה כי הרשת שניצלה בצורה המשמעותית ביותר את האיסור לעשות שימוש באגורות בודדות עדן טבע מרקט. שיעור המוצרים ברשת שמחירם עלה בעקבות כניסת התיקון לחוק לתוקף עומד על 89%. רק ב־11% מהמוצרים עוגל המחיר כלפי מטה. בעקבות התייקרותם של מרבית המוצרים עלה המחיר הממוצע של הפריטים שנבדקו ב־4.6%.

 

ארכיון ארכיון צילום: חיים זיו

 

מחירם של 71% מהמוצרים שנבדקו ברשת יינות ביתן עלה. עם זאת, ייתכן כי דווקא במוצרים שבחרה הרשת להוזיל שיעור הירידה היה גבוה משמעותית משיעור התייקרות המוצרים, שכן המחיר הממוצע של הפריטים שנבדקו ירד ב־1.6%.

 

רשת שופרסל העלתה את מחיריהם של 65.7% מהמוצרים, ומחירם הממוצע של הפריטים שנבדקו עלה בשיעור של 3.7%.

 

 

הרשתות שנמצאו כהוגנות ביותר בהתנהלותן כלפי הצרכנים הן מגה ורמי לוי. במגה בחרו להתנהל באופן פרו־צרכני במיוחד והעלו רק את מחירי 43% מהמוצרים שנבדקו. בעקבות המהלך ירד מחירם הממוצע של הפריטים שנבדקו ב־2.4%. ברמי לוי בחרו להעלות מחירים ב־51% מהמקרים, והמחיר הממוצע של הפריטים שנבדקו ברשת נותר ללא כל שינוי.

 

מיינות ביתן נמסר: "בשקלול הסופי הוזלנו את סל המוצרים לצרכנים שלנו".

 

משופרסל נמסר: "הנתונים שבידכם אינם נכונים והם מטעים. בפועל בלמעלה מ־60% מהמוצרים בוצעה הוזלה". בעדן טבע מרקט סירבו להגיב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x