$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

תוכנית החלוקה של מנכ"לית יוניליוור

ענת גבריאל, שמונתה לפני חצי שנה להחליף את אנג'לו טרוקיה, מתכננת להפריד בין שיווק מותגים מקומיים ובינלאומיים ולהתמקד בתחום הטיפוח הנחשב לרווחי יותר מתחום המזון. במסגרת השינויים מנהלת השיווק מיכל גולדמן צפויה לעזוב

נורית קדוש 08:2224.10.13

חצי שנה אחרי שנכנסה לתפקיד מנכ"לית יוניליוור ישראל, נערכת ענת גבריאל ליישום מהלך רחב־היקף לשינוי המבנה הארגוני בחברה. ל"כלכליסט" נודע כי בכוונת גבריאל לחזור למבנה הארגוני שאפיין את יוניליוור בעת כהונתו של מוטי קרן כמנכ"ל, ולהפריד בין השיווק של תחומי פעילות שאוחדו תחת המנכ"ל הקודם אנג'לו טרוקיה.

 

על פי התוכנית של גבריאל, בשונה מהמצב היום יופרד השיווק בין מותגים מקומיים ובינלאומיים או בין מותגים בתחום המזון למותגים בתחום הטיפוח.

ענת גבריאל ענת גבריאל צילום: רמי זרנגר

 

תחרות ראש בראש

 

בעת שמוטי קרן (כיום מנכ"ל מגה קמעונאות) ניהל את יוניליוור, כיהנה גבריאל עצמה כסמנכ"לית חטיבת המותגים הבינלאומיים והיתה אחראית, בין השאר, על מותגי דאב, אקס, רקסונה ועוד. המותגים המקומיים ובהם בדין, סיף, דאב, אקס, תלמה, בייגל בייגל, בלובנד ועוד נוהלו בידי מיכל גולדמן.

 

עם עזיבתו של קרן החליט מחליפו טרוקיה לאחד את הטיפול בשיווק המותגים בידיה של מיכל גולדמן, ואילו גבריאל הופקדה על ניהול חטיבת המכירות של החברה. כעת נערכת גבריאל לחזרה למתכונת פעילות תוך הפרדה בין החטיבות. כאמור עדיין לא הוחלט אם ההפרדה תתבצע בין מותגים מקומיים למותגים בינלאומיים, או שתבוצע בין מותגי המזון של יוניליוור למותגי טיפוח הגוף והבית של הקבוצה.

 

על פי הערכות, במסגרת המהלך צפויה גולדמן לסיים את תפקידה בחברה אחרי 12 שנה. גולדמן כיהנה בתפקידה האחרון כסמנכ"לית השיווק של יוניליוור (שכלל, כאמור, אחריות על שיווק כל מותגי החברה), בזמן שגבריאל עצמה כיהנה כסמנכ"לית המכירות של יוניליוור. עם עזיבתו של טרוקיה מונתה גבריאל להוביל את הארגון, וגולדמן נותרה בתפקידה.

 

קיפאון במהלכי שיווק

 

במסגרת המהלך צפויה גבריאל לשים דגש מיוחד בעיקר על תחום הטיפוח, הנהנה מרווחיות גבוהה יותר מזו של תחום המזון. בתחום זה מזהה גבריאל פוטנציאל צמיחה רב יותר, נוכח מותגים שבידי יונילוור העולמית אשר טרם הגיעו לישראל.

 

המהלך שמובילה גבריאל יוצא לדרך על רקע קיפאון במהלכי שיווק בארגון בתקופה האחרונה. בין בשל הקושי לנהל במקביל שיווק של תחומי פעילות רבים ושונים שבהם פועלת החברה; ובין בשל רוח המחאה החברתית שהביאה לירידה בנפח כלל פעילות השיווק בישראל, כאשר לא נרשמו מאז השקות משמעותיות ביוניליוור, למעט הרחבת מותג הטיפוח דאב לעולם הגברים עם דאב מן, שבוצעה לאחר כניסתה של גבריאל לתפקיד מנכ"ל החברה.

 

מיוניליוור נמסר: "חברתנו אינה מתייחסת לתהליכי עבודה עתידיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x