$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

טיב טעם בדרך להקים מרכז לוגיסטי על שטח של 30 דונם בעמק חפר

הקבוצה, שבשליטת חגי שלום, מעוניינת להפוך ליבואנית מזון בקנה מידה גדול ולהרחיב את מחזור פעילות היבוא והייצור שלה לכמיליארד שקל בשנה

אורנה יפת 07:0129.08.13

קבוצת טיב טעם עצרה את הרחבת המרכז הלוגיסטי הקיים שלה בעמק חפר, והיא פועלת לאיתור שטח של 30 דונם להקמת מרכז לוגיסטי חדש, כך נודע ל"כלכליסט". המרכז החדש, שייבנה באזור עמק חפר, אמור לשרת את פעילות יבוא מוצרי המזון של טיב טעם, המרוכזת בחברה־הבת ישרקו.

 

המהלך מתבצע כחלק מתוכנית ארוכת טווח של הקבוצה להפוך ליבואנית מזון בקנה מידה משמעותי. בכוונת טיב טעם להרחיב את המחזור השנתי של פעילות היבוא והייצור שלה מכחצי מיליארד שקל לכמיליארד שקל.

 

עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם צילום: צביקה טישלר

 

"הפכנו לספק משמעותי למסעדות ולמעדניות"

המרכז הלוגיסטי בעמק חפר בבעלות טיב טעם ומשתרע על 20 דונם (שטח בנוי של 5,000 מ"ר). במקביל שוכרת הקבוצה מרכז לוגיסטי בשטח בנוי של 5,000 מ"ר באזור התעשייה כנות שליד גדרה.

 

הקבוצה החלה לפני כמה שנים בעבודות להרחבת המרכז הלוגיסטי בעמק חפר, אך לאחר שהתברר כי העבודות יסתכמו ב־20 מיליון שקל, הוחלט לעצור אותן ולהקים מרכז לוגיסטי גדול יותר, שיאחד את שני המרכזים הקיימים.

 

המרכז החדש שמתוכנן לקום בהשקעה של 80 מיליון שקל אמור להשתרע על שטח בנוי של כ־15 אלף מ"ר. להערכת טיב טעם, המרכז החדש עשוי לאפשר לקבוצה להרחיב באופן משמעותי את פעילות היבוא של ישרקו עבור מעדניות ולמסעדות.

 

סניף של טיב טעם סניף של טיב טעם צילום: עומר הכהן

 

מנכ"ל טיב טעם עדי כהן אישר את הפרטים. "לפני שנה הגענו למסקנה שבגלל הפעילות הלא כשרה שלנו אנחנו מסוגלים לייבא מגוון רחב של מוצרי מזון", הוא אמר ל"כלכליסט". "הבנו שאנחנו יכולים להביא כמעט כל מוצר מהעולם ולשווק אותו, והחלטנו לעשות את זה באופן מאורגן ולהפוך לסוג של סיטונאי מזון. כל רשתות המזון מחזיקות את אותם מוצרים, ורק 10% מהמגוון שונה. אנחנו יכולים להציע חוויה אחרת לחלוטין וצריכים בשביל זה זרוע המאפשרת לייבא את המגוון הזה. עסקנו עד כה בייצור בשר, והפכנו לספק ומשווק בשר משמעותי גם ללקוחות חיצוניים כמו מסעדות וקמעונאים - ובהם מעדניות - שמוכרים בשר לא כשר".

 

בטיב טעם, כאמור, הציבו יעד - להגיע בתוך כמה שנים למחזור מכירות של מיליארד שקל בשנה מיבוא מזון ומייצור הבשר של המפעלים מזרע ועמק חפר. מאז העברת השליטה בטיב טעם לידי חגי שלום פועלת החברה להבראת פעילות הייצור במפעלים עמק חפר ומזרע. הם אוחדו כדי לחסוך בעלויות ובלוגיסטיקה, והיא צופה גידול במכירות עד סוף השנה.

 

החלה לייבא אלכוהול בחצי השנה האחרונה

על פעילותה של ישרקו מדווחת טיב טעם במסגרת מגזר הייצור והיבוא שלה, והיא מציגה הפסדים. במחצית הראשונה של השנה הצליחה החברה לצמצם את ההפסד התפעולי של הפעילות ל־515 אלף שקל, לעומת הפסד של 1.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ישרקו מנוהלת בידי המנכ"ל רמי לוי. החברה מייבאת בשר טרי, עוף ובשר חזיר, דגים, פירות ים, נקניקים ונקניקיות, פסטות ועוד. בחצי השנה האחרונה נכנסה החברה לתחום האלכוהול והחלה לייבא ג'ין, וויסקי וברנדי. לאחרונה אף קיבלה החברה את הזיכיון ליבוא של וודקה בלאק ריגה. ישרקו מפיצה מוצרים ל־1,500 לקוחות, 850 מהם מסעדות ו־650 קמעונאים. 40% ממכירות החברה מופנות לרשת טיב טעם והיתר ללקוחות חיצוניים.

 

"בארץ יש עשרה ספקים גדולים ששולטים בשוק. היצרנים נהנים מרווחיות גבוהה על חשבון הקמעונאים", אומר כהן. "היכולת שלנו להביא מוצרים לא כשרים, שלא כרוכים בפרמיה שנגבית פה בארץ, מאפשרת לנו להציע מוצרים איכותיים וגם לשמור על רווח גולמי טיפה יותר גבוה למרות התחרות שלנו עם יתר הרשתות".

 

לדברי כהן, "אנחנו דואגים להחזיק את כל רבי־המכר בכל קטגוריה ואת מוצרי ישרקו, ונותנים לצרכן לבחור. כיוון שמחירי מוצרי ישרקו נמוכים הרבה יותר מהמחירים שמציעים הספקים הישראליים ויש להם ניחוח בינלאומי, הצרכנים של הרשת מעדיפים לקנות אותם. זה משאיר לנו רווחיות הרבה יותר גדולה".

 

כהן מדגיש כי בסופו של יום לקבוצה זול יותר לייבא מאשר לקנות מספק ישראלי: "אני קונה את המוצרים ברמות מחירים נמוכות יותר, כי נחסכות ממני עלויות הכשרות, שמייקרות את המוצרים, ולא באחוזים בודדים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x