$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

מייסד "הכל בדולר" מהמר על קפה ב־5 שקלים

אבי כץ, שייסד בעבר את הרשתות כפר השעשועים והכל בדולר, מקים רשת טייק אוויי של קפה שכל המוצרים בה יימכרו ב־5 שקלים. הסניפים יפעלו ללא מקומות ישיבה

אורנה יפת 08:1707.08.13

מייסד הרשתות כפר השעשועים והכל בדולר אבי כץ חוזר לקמעונאות. ל"כלכליסט" נודע כי בכוונת כץ לפתוח בקרוב רשת לממכר קפה ומוצרי מזון נלווים, שתפעל בקונספט של "הכל ב־5 שקלים".  

 

על פי התוכנית, חנויות הרשת יפעלו בשיטה של טייק אוויי ולא יכללו מקומות ישיבה ומלצרים, מה שיאפשר מכירה מוזלת של מוצרים. כך, קפה הפוך שנמכר ברשתות בתי קפה תמורת 11 שקל ויותר ופחית קולה שנמכרת ב־8 שקלים בממוצע, יימכרו ברשת ב־5 שקלים.

 

אבי כץ. בונה על המינימום אבי כץ. בונה על המינימום צילום: נמרוד גליקמן

 

מאחורי כץ עומדת קבוצת משקיעים, חלקם גם השקיעו בקרן ההשקעות הגשמה שייסד כץ עם גיל אונגר, המגייסת כסף ממשקיעים בעלי הון מוגבל. בשלב ראשון מתכנן כץ להקים שלושה סניפים של הרשת במרכז תל אביב, הראשון שבהם ייפתח בעיר כבר בסוף אוגוסט.

 

שטח כל אחד מהסניפים יהיה מצומצם ויעמוד על 50–30 מ"ר בלבד. שלושת הסניפים בתל אביב יהיו בבעלות המייסדים ויתר החנויות יפעלו בזכיינות. המטרה בקונספט המדובר היא להוות תחרות גם לחנויות הנוחות שמציעות מוצרים בקנייה על הדרך אך גובות עליהם פרמיית מחיר לא נמוכה, וגם ברשתות הקפה הפופולריות. היעד השאפתני של כץ הוא שהרשת תכלול בסופו של דבר 300 סניפים במרכזי ערים ובקניונים - יעד שנשמע נכון להיום רחוק מאוד.

 

בענף הקפה טוענים כי כוס קפה היא המוצר הרווחי ביותר מבין המוצרים שנמכרים ברשתות הקפה. עלות כוס קפה עומדת על כ־2 שקלים, אך סכום זה הוא המחיר שמשלם הקמעונאי עבור חומרי הגלם בלבד שמהם מיוצרת כוס קפה. על כך נוספות לו הוצאות של עלות שכר עובדים, שכר דירה ותשלומים נוספים. קונספט הסניפים שמקים כץ מנסה להיבנות מכך, היות שהסניפים צפויים לפעול על שטח מצומצם ולהעסיק מספר מינימלי של עובדים.

 

כץ כיהן בעבר כמנכ"ל ובעלים של קבוצת בי קמעונאות, שריכזה תחתיה את הרשתות כפר השעשועים, ששת, הכל בדולר, ורדינון, נעמן פורצלן, ד"ר בייבי ורב קט. הקבוצה נמכרה לקבוצת אלון רבוע כחול ב־2008, ושנתיים לאחר מכן השלימה אלון את רכישת השליטה המלאה בה.

 

כעת מנסה כץ לייבא את הקונספט של חנויות הכל בדולר שהפעיל בעבר גם לעולם המזון. הוא ידוע באידיאולוגיה של שבירת מחירים, ובהרצאות שונות שנתן בעבר צוטט לא פעם כמי שיוצא נגד המחיר הגבוה שגובות רשתות שיווק עבור כלי בית, מוצרי טואלטיקה או איפור. לדבריו, הרשתות מוכרות מוצרים שערכם שווה לדולר ב־20 שקל ויותר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x