$
פרסום ושיווק

לראשונה מפעילי שלטי חוצות ימדדו רייטינג וידווחו ללקוחות

חברת השילוט הדיגיטלי CTV מתקינה חיישנים אלקטרוניים ב־22 שלטי חוצות כדי למדוד את היקף החשיפה לפרסומות. זאת באמצעות ניטור כמות הטלפונים הסלולריים הפעילים בשטח שמול השלטים

אופיר דור 08:0805.08.13

חברת השילוט הדיגיטלי CTV משלימה בימים אלו התקנת חיישנים אלקטרוניים למדידת חשיפה ב־22 מסכי החוצות הגדולים שלה הפרוסים בצמתים ברחבי הארץ. החיישנים, שפותחו על ידי חברת MeterLive ממבשרת ציון ומופעלים לראשונה בישראל, מודדים את החשיפה לפרסומות המוקרנות על גבי המסכים באמצעות ניטור כמות הטלפונים הסלולריים הפעילים בשטח שמולם.

 

מסך חוצות של CTV מסך חוצות של CTV

 

תחום פרסום החוצות סובל מנחיתות מובנת ביחס לפרסום באמצעי מדיה אחרים, בשל הקושי למדוד את החשיפה למדיה זאת ולהוכיח אפקטיביות ללקוחות המפרסמים. כדי להתמודד עם הבעיה החליטה CTV, הנמצאת בבעלות שווה של קבוצת פישמן ושל קבוצת מפל תקשורת, להשקיע מאות אלפי שקלים ברכישת החיישנים החדשים. אלו מאפשרים גם למדוד כמה מהצופים נחשפו לפרסומת מסוימת יותר מפעם אחת ביום במוקדים שונים. כדי להיות בטוחים שלבעלי המכשירים הסלולריים באמת היתה הזדמנות לקלוט את המסר הפרסומי, תביא המערכת בחשבון רק את מי מהם ששהו מול המסך במשך ארבע שניות לפחות. ובכל מקרה המערכת משקללת את כיוון התנועה כדי לא לספור למשל הולכי רגל שגבם מופנה אל המסך.

 

"היום אנחנו יכולים בפעם הראשונה להציג דו"ח רייטינג ללקוחות ולדבר איתם במונחים של עלות מול תועלת", אומר מנכ"ל CTV גיא שנקמן. "לפרסום בטלוויזיה יש חשיפה גבוהה יותר מאשר לפרסום חוצות, אבל במקביל המחיר שנדרש עבורו גבוה יותר. למעשה, במונחים של עלות בהשוואה לחשיפה פרסום על מסכי חוצות, הוא פי 12 יותר אפקטיבי משאר המדיות".

 

חברת CTV הוקמה ב־1999. מלבד מסכי החוצות הגדולים שלה, שאליהם נחשפים יותר מ־2 מיליון איש ביום, מספקת החברה שירותי ניהול תוכן דיגיטלי ליותר מ־4,000 מסכי פרסום המותקנים בארגונים גדולים. תחום פעילות נוסף של החברה הוא הפקת שידורי הרדיו המושמעים ביותר מ־60 קניונים ומרכזי קניות בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x