$
פרסום ושיווק

סופר-פארם, שופרסל, מגה ותנובה הגדילו את תקציבי הפרסום

שטראוס ממשיכה להוביל למרות הקטנת התקציב. בדרוג משרדי הפרסום - אדלר חומסקי במרחק נגיעה ממקאן

אורנה יפת 16:4117.07.13

כמה מהחברות הגדולות במשק – בהן סופר-פארם, החברה המרכזית למשקאות, שופרסל, מגה ותנובה, הגדילו בחציון הראשון את תקציבי הפרסום שלהן, ואולם היקף ההוצאה על פרסום בחציון הראשון של שנת 2013 ירד ב-5% לעומת החציון הראשון של 2012. כך עולה מדירוג הפרסום החצי שנתי של יפעת בקרת פרסום.

 

רשתות השיווק ממשיכות להוביל הטבלה כקטגוריה בעלת תקציב הפרסום הגדול ביותר במחצית הראשונה של השנה כ-144 מיליון שקל. במקום הראשון מבין רשתות השיווק בולטת סופר פארם שהגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-9% ביחס למחצית הראשונה 2012. סופר פארם התמקדה בפרסום של מבצעים ומחירים לצד פרסום תדמיתי ופרסמה ב-53.7 מיליון שקל. אחריה בלטה קבוצת 365 בבעלות רמי שביט שהורידה את תקציב הפרסום שלה ב-9% במחצית השנה אך מבין רשתות השיווק נותרה במקום השני עם השקעה של 35.5 מיליון שקל. הקבוצה לא השקיעה משאבים משמעותיים ברשת המזון החדשה שהשיקה השנה – קוסט 365 – שפירסמה בתקציב נמוך של מיליון שקל בלבד. שופרסל דורגה שלישית מבין רשתות השיווק עם תקציב של 26.4 מיליון שקל המהווה עלייה של 9% לעומת תקופםה מקבילה אשתקד ואחריה רשת מגה שהגדילה בחציון את התקציב שלה ב-9%.

 

סופר-פארם הגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-9% סופר-פארם הגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-9% צילום: אסף עברון

 

קבוצת שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים הגדולים עם קיטון של 5% בתקציב הפרסום שהסתכם ב-58.3 מיליון שקל במחצית השנה. בין המותגים שמפרסמת הקבוצה הופנה חלק ניכר מהתקציב, כ-20%, למותג תמי 4 שפרסם את המוצרים פרימו וטאץ'. במקום השני בידרוג המפרסמים ממוקמת סופר פארם שעקפה את פרוקטר אנד גמבל (שירדה מהמקום השני בתקופה המקבילה לרביעי בתקופה הנוכחית) ולמקום השלישי הגיעה החברה המרכזית למשקאות עם גידול של 19% בתקציב ל-46.4 מיליון שקל. לעומת שטראוס המובילה, המתחרה תנובה ממוקמת במקופ השביעי וזאת למרות גידול של 42% בתקציב שהסתכם ב-30.8 מיליון שקל.

 

הצטמק הפער בין מקאן לאדלר חומסקי

 

את טבלת משרדי הפרסום מוביל מקאן אריקסון, אולם בפער קטן מבעבר לעומת המתחרים. המשרד ספג ירידה של כ- 8% בהיקפי הפרסום שלו שהסתכמו במחצית ב-213 מיליון שקל, וזאת בשל קיטון בתקציב הפרסום של לקוחות עוגן, ביניהם קובצת המשביר.

 

לדברי נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "דירוג משרדי הפרסום שהתאפיין בעבר בסטגנציה, ממשיך להשתנות. אדלר חומסקי וורשבסקי במרחק נגיעה מהמקום הראשון, גליקמן נטלר סמסונוב פורץ לחמישיה המובילה וליאו ברנט מבית פובליסיס הופך להיות גורם דומיננטי בעשיריה הפותחת".

 

כ-20% מהתקציב הופנה למותג תמי 4 כ-20% מהתקציב הופנה למותג תמי 4 צילום: מורג ביטן

 

אדלר חומסקי ורשבסקי ממוקם במקום השני עם גידול מרשים של 21% בהיקפי הפרסום שלו שהגיעו ל-201 מיליון שקל במחצית. בין היתר נובעת העליה מקבלת תקציב הפרסום של מחלבות שטראוס והפרסום למותגים דנונה, אקטימל וגבינות שטראוס. כמו כן פרסם המשרד במחצית זו את המותגים מחסני חשמל, כרטיס CASH BANK של הפועלים, ביטוח הבריאות של הפניקס הישראלי, נובל אנרג'י, רשות שדות התעופה ועוד.

 

גליקמן נטלר סמסונוב נכנס לראשונה לחמישיה הפותחת עם גידול משמעותי של 41% ופרסום למותגים פיוז טי ופרטנר, שני תקציבים שלא היו במשרד בחציון המקביל אשתקד.

 

ליאו ברנט (לשעבר רגב קוויצקי) הוא המשרד הצומח ביותר החציון עם גידול של כ- 74% ונחשב שחקן חדש בעשיריה הראשונה של משרדי הפרסום. המשרד מפרסם את לקוחות רגב קוויצקי הוותיקים, ביניהם א.ל.מ, טיב טעם ובנק אוצר החייל, לצד מותגים חדשים שקיבל ביניהם חלק ממותגי פרוקטר אנד גמבל וסמסונג ישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x