$
פרסום ושיווק

זאפונט מבית נס טכנולוגיות – המדע ליצירת ערך עסקי

אסף בירנצוייג, מנכ"ל זאפונט, מסביר את הסיבות לביקוש הגובר לפיתרונות הייחודיים שמספקת החברה וכיצד הם מאפשרים לארגונים לבנות אסטרטגיה כוללת לטיפול בכמויות הנתונים

None 10:28 02.07.13

 

ארגונים המעוניינים למקסם את הערך העסקי מהמידע הנגיש לרשותם כיום, אינם יכולים עוד להסתפק במסדי הנתונים העומדים לרשותם או בכלי התובנה העסקית (BI) המסורתיים. מתברר כי בעידן ה- Big Data, הרשתות החברתיות, ריבוי מקורות המידע ומאות הטכנולוגיות שצצו בשוק, נדרש פתרון מתקדם וכולל יותר כמענה לצורכי הארגון. כאן בדיוק נכנסת לתמונה חברת zaponet הישראלית, שנרכשה לא מכבר ע"י חברת Ness.

 

בריאיון עם אסף בירנצוייג, מנכ"ל חברת zaponet – data science solutions, הוא מסביר את הסיבות לביקוש הגובר לפיתרונות הייחודיים שמספקת החברה וכיצד הם מאפשרים לארגונים לבנות אסטרטגיה כוללת לטיפול בכמויות הנתונים האדירות, תוך מתן פתרונות עסקיים מובילים ויצירת יתרון עסקי מובהק מול המתחרים.

  

אסף בירנצוייג', מנכ"ל זאפונט
אסף בירנצוייג', מנכ"ל זאפונט

 

מיהי zaponet ומהם האתגרים העסקיים והטכנולוגיים שהיוו את הסיבה להקמתה?

 

zaponet מתמחה בארכיטקטורה, אפיון ובניה של מערכות לעיבוד נתונים בעולמות ה- Big-Data, כלומר מערכות הנדרשות לטפל בכמויות גדולות של נתונים ( Tera-bytesוPeta-bytes), בזמן עיבוד מהיר ועם מקורות מידע מגוונים ובעלי מבני נתונים דינאמיים. לחברה ארבעה סוגי פעילויות: יעוץ ו- Professional Services, פרויקטים, מכירת טכנולוגיה ובנית פתרונות ומוצרים ייעודיים בתחום ה- Data-Science והאנליזה המתקדמת.

 

האתגרים העסקיים והטכנולוגיים שהובילו להקמתה של zaponet, נובעים מהשינוי העצום שעבר תחום עיבוד הנתונים בשנים האחרונות. בעבר הלא רחוק כאשר ארגון רצה להקים מחסן נתונים או מערכת BI, מספר מקורות המידע היה מועט, כמות הנתונים הייתה סבירה יחסית ומספר הטכנולוגיות ליישום המערכות הללו היה מצומצם למדי, הן ברמת מסדי הנתונים והן ברמת מערכות ה-BI וה-DWH. כיום, לעומת זאת, המצב מורכב פי כמה והארגונים עומדים חסרי אונים למול "ג'ונגל" של מקורות מידע ואפשרויות טכנולוגיות לפתרון. כמו כן לא קלה היא הבחירה בין עשרות רבות של יצרנים המספקים מגוון אפשרויות לטיפול בנתונים, החל מרמת מסד הנתונים ועד להצגתם וניתוחם.

 

התמודדות מול "ג'ונגל" המידע

 

כיצד zaponet מספקת מענה לאתגרים הללו ואיך היא עוזרת לארגונים למצות את הפוטנציאל המצוי בביג-דאטה?

 

בראש ובראשונה החיבור חייב להיעשות אל מול הצורך העסקי של הארגון! טכנולוגיות ויכולות משמשות אך ורק כאמצעי להגעה אל היעדים העסקיים אותן הציב הלקוח כמטרה.

בעולם מרובה מידע ועשר טכנולוגי כמו ביג דאטה התהליך הראשוני המומלץ הינו לגבש אסטרטגיית מידע. התהליך עוזר למפות את מגוון מקורות המידע הקיימים, מקורות מידע חדשים (למשל מידע המגיע ממכונות / רשת חברתית) ועוד. אל מול מיפוי הנתונים מתבצע תהליך מקביל של אפיון הצרכים העסקיים (יעדים). תכנון ותעדוף נכון של מקורות ויעדים יאפשר בהמשך מיקסום של נכסי המידע של הארגון.

 

תפקידה של יחידת הIT בארגון אינו נפקד מהתהליך, נהפוך הוא, באמצעות אנשי הIT מתאפשרת הגישה למקורות, איחוד מקורות שונים ובניית מערך ידע אחוד ומוסכם המשלב בין נכסי המידע הארגוני.

 

הפעילות מתחלקת בין שתי קבוצות עיקריות בחברה, קבוצת תשתית שאחראית על ניתוח, אפיון ומימוש הפתרונות וקבוצת ה-Data Scientists שאחראית על ההגדרה, האופטימיזציה והפיתוח של מודלים ואלגוריתמים שונים למערכות הנ"ל ומחקר של הרי נתונים לשם איתור תובנות עסקיות.

 

המיקום שלנו, בין הלקוח לבין טכנולוגיות המצויות כיום בשוק, מספק את היכולת לאתר צרכים שאין להם פתרונות מדף, או לחלופין, פתרונות בעלי רמת מורכבות בהיבטי הבנה ותפעול, וכאן מומחיותנו בבנייה של פתרונות פשוטים להפעלה ולתחזוקה עצמית של הלקוח.

 

מרבית הארגונים בישראל עדיין לא ממנפים את מלוא העוצמה הטמונה ב Big-Data. מבין אלו שכן החליטו להשקיע בנושא, ניתן לראות כי רובם מתרכזים בפרויקטי תשתיות IT למערכות עיבוד הנתונים. להערכתנו ארגונים חייבים לשלב מערכות ניתוח אפליקטיביות ייעודיות כבר היום על מנת ליצור יתרון תחרותי משמעותי ולהגדיל את המכירות.

 

מהם החלקים המרכזיים המרכיבים את הפתרון של zaponet לאתגרי ה-ביג-דאטה?

 

zaponet מביאה לשולחן יכולת וניסיון מוכח בסיוע לארגונים ביצור של ממשק אמיתי ונכון בין מכלול הצרכים העסקיים לבין מגוון הידע הפזור בארגון ומחוצה לו. אין טכנולוגיה אנליטית אחת שמתאימה לכולם. הייחוד בפתרון של zaponet מצוי ביכולת השילוב וההכרות המעמיקה עם מגוון הפתרונות המצויים בתחום.

 

החזר השקעה מהיר

 

אלו סיפורי הצלחה מייצגים ניתן להביא כדוגמא להצלחת הפתרון של zaponet?

 

סיפורי ההצלחה שלנו חוצים את כל סוגי הארגונים והמגזרים. ארגונים הפעילים באינטרנט במגזרים כמו: E-commerce, Finance, Gaming , Ad-technology, Social-Networking,. חברות אלו נתקלות באתגרי הBig-Data בשלב מוקדם יחסית של מחזור החיים שלהם, כבר ברגע שהתוכנית העסקית שלהם מתחילה לתפוס תאוצה. סוג שני של סיפורי הצלחה ניתן למצוא בארגונים הגדולים של התעשיות הביטחונית, התקשורת, הממשלה והפיננסים. בארגונים אלו מרבית הפרויקטים הנם פרויקטי תשתיות והכנה לפרויקטי הערך המגיעים אחריהם. בכל אחד מהפרויקטים הללו ניתן לראות חיסכון משמעותי, או יצירת פוטנציאל עסקי שלא היה קודם לכן, המאפשרים החזר השקעה מהיר מאוד.

 

מה מייחד את הפתרון של zaponet בהשוואה לפתרונות אחרים בתחום?

 

הערך המוסף שלנו מגיע קודם כל מהמתודולוגיה הייחודית והמומחיות של אנשינו. מרבית הלקוחות בחרו בנו הודות ליכולת שלנו לקחת פרויקט מורכב יחסית, ובמקום למתוח אותו על פני חצי שנה ויותר, להתחיל לספק מענה, בגישת שלבים מודולרית, תוך מספר שבועות. כך שהחזר ההשקעה נראה וניכר מהר מאוד למקבלי ההחלטות בארגון.

נראה כי השילוב בין: אנשי מקצוע – הנחשבים לטובים מסוגם בתחום, בחירת טכנולוגיה אובייקטיבית, גישת פיתרון כולל מקצה לקצה, מומחי Data Scientist והניסיון הייחודי והרב שצברנו, עושים את שלהם ומאפשרים לנו להוביל את השוק לעידן המידע החדש.

x