$
פרסום ושיווק

מגה משיקה מרכך כביסה מרוכז שיתחרה בבדין

אחרי שהשיקה דגני בוקר שמתחרים בתלמה והרחיבה את הקטגוריה גם ל"כריות" - המוצר המוביל של יוניליוור - ממשיכה מגה להרחיב את המותג הפרטי בתחום הטואלטיקה

אורנה יפת 09:0124.04.13

מגה ממשיכה לחדור לתחומי הליבה של יוניליוור: אחרי שהשיקה דגני בוקר שמתחרים בתלמה והרחיבה את הקטגוריה גם ל"כריות" - המוצר המוביל של יוניליוור - ממשיכה מגה להרחיב את המותג הפרטי בתחום הטואלטיקה. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת משיקה בימים אלה מרכך כביסה מרוכז, שיתחרה בבדין אקסטרה של יוניליוור שמוביל את הקטגוריה, ומצפה להחזיק נתח של 15% בתוך שנה. כיום בדין מחזיק כ־40% מקטגוריית המרככים המרוכזים, בעוד סנו מקסימה מחזיק כ־28%, וסוד של הנקל סוד כ־20% מהקטגוריה. ברשת אומרים כי מחירו של המוצר יהיה נמוך בכ־15% בממוצע ממחיר המתחרים.

 

סופרמרקט מגה סופרמרקט מגה צילום: גיל קליאן

 

לפני כחודשיים הוציאה מגה את המותג לנור של פרוקטר אנד גמבל מהמדפים בעקבות מכירות נמוכות ונתח שוק לא גבוה של 4% ברשת. את מקומו של לנור על המדף תופס כעת המרכך החדש של מגה.

 

המוצר ישווק באריזות של 1 ליטר ובארבעה ניחוחות, בהשוואה לבדין שמשווק ב־960 מ"ל. את המוצר מייצרת עובר מגה חברת סאסאטק מקיבוץ סאסא. שוק מרככי הכביסה מוערך ב־218 מיליון שקל בשנה, כאשר סגמנט המרככים המרוכזים, שנכנס לישראל בתחילת 2009, מהווה כמעט מחצית ממנו במונחים כספיים וגדל בשנת 2012 בכ־3% בממוצע בהשוואה לשנת 2011. לדברי גרשון ויסמן, סמנכ"ל הסחר של מגה, "מדובר בקטגוריה תחרותית וצפופה, ולכן בחרנו להיכנס אליה בהדרגתיות. בשלב ראשון נכנסנו עם המרכך המדולל תחת המותג הפרטי מגה, והוא מחזיק כיום 25% ממכירות הקטגוריה ברשת. כאשר ראינו שהמוצר שלנו ביסס את מעמדו, הבנו שיש מקום להכניס גם את המרכך המרוכז, וגם התפנה לנו מקום על המדף בעקבות יציאת לנור ממגה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x