$
פרסום ושיווק

המותג האיטלקי הכושל טרפד את תוצאות בריל

הרווחיות התפעולית של פעילות האופנה נשחקה ל־1% נוכח הפסדי המותג אלקוט שנמחק. הרווח הנקי הכולל של בריל ירד בכ־25% ל־25 מיליון שקל

גיל קליאן 08:3128.03.13

פעילות האופנה של קבוצת בריל עדיין לא מצליחה לייצר רווחיות גבוהה, וסבלה מההשקה הלא מוצלחת של המותג אלקוט - כך עולה מדוחות קבוצת בריל לסיכום 2012. בריל, יצרנית הנעליים הוותיקה שפועלת בעיקר בייצור נעליים לחיילי צה"ל ומחזיקה בנוסף ברשת ההנעלה גלי, נכנסה לתחום האופנה רק במרץ 2011, אז רכשה את פעילות המותג לי קופר. באוגוסט באותה שנה דיווחה החברה על מגעים להבאת המותג האיטלקי אלקוט לישראל, ובסוף השנה הגיעה להסכמות מול החברה האיטלקית להכנסת המותג החדש לשוק האופנה הישראלי הצפוף. 

המותג החדש הביא לזינוק של 24.6% במכירות חטיבת האופנה ב־2012 - צמיחה גבוהה יחסית, שלצד ההשקה נבעה מכך שב־2011 לא פעלה חטיבת האופנה במשך כל השנה. פעילות האופנה של בריל ייצרה ב־2012 מכירות של 98.9 מיליון שקל. עם זאת, הצמיחה המואצת לצד כישלונו של המותג (שהפסדיו ב־2012 עמדו על 3.1 מיליון שקל, ושנמחק בפברואר 2013) שחקה את הרווחיות התפעולית של החטיבה ל־1% בלבד. זאת לעומת רווחיות תפעולית של 8.3% שנרשמה ב־2011 בפעילות האופנה (שכללה אז בעיקר את לי קופר).

 

פרסומת של אלקוט. הפסיד ב-2012 יותר מ-3 מיליון שקל פרסומת של אלקוט. הפסיד ב-2012 יותר מ-3 מיליון שקל

 

הרווח התפעולי של בריל כולה ירד ב־34.1% ל־27.4 מיליון שקל, בעיקר בגלל עלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מפעילות האופנה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של בריל כולה ירד ב־24.9% ל־25.2 מיליון שקל.

 

בריל לא מדווחת על תוצאותיה של כל רשת בנפרד, אך ציינה כי המכירות בחנויות זהות של כל הרשתות הקמעונאיות שהיא מפעילה ירדו ב־2.5%. בחברה מציינים את את השקת אמריקן איגל בישראל על ידי קבוצת פוקס כגורם שהשפיע לרעה על לי קופר ועל אלקוט, כאשר שתי החברות פונות לקהל יעד דומה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x