$
פרסום ושיווק

טקס מוצר השנה 2013: תנובה הוכרזה כחברה החדשנית ביותר

בין 6 מוצרי החברה שזכו לתואר: חלב באריזת 1.5 ליטר וסדרת שמנת לבישול עם פקק. שטראוס גרפה 5 פרסים

אורנה יפת 18:1203.03.13

חברת תנובה הוכתרה היום (א') בתואר החברה החדשנית לשנת 2013 בטקס מוצר השנה בו מוכרזים המוצרים והשירותים החדשניים ביותר כפי שנבחרו על ידי הצרכנים וצוות מומחים.

 

בשנה שעברה, שנת המחאה, לא הוצגו מספיק חדשנויות ואף חברה לא זכתה בתואר. השנה הייתה זו תנובה אשר שישה ממוצריה זכו בפרסי מוצר השנה בקטגוריות שונות, ביניהם, חלב תנובה באריזת 1.5 ליטר, סדרת שמנת לבישול עם פקק, גבינת עמק דק דק, יוגורט ביו תנובה במחיר זול ביחס ליוגורטים לבנים אחרים, סדרת מאפי פילו מעדנות וסדרת מרקי ירקות סנפרוסט.

 

חברות נוספות שבלטו השנה היו קבוצת שטראוס שזכתה בחמישה פרסי חדשנות על יוגורט דנכול להורדת כולסטרול, נשנושי גזר, דוריטוס מנופח, סדרת המוסים של שוקולד עלית, וקפסולות אספרסו של עלית. הנקל סוד, החברה המרכזית למשקאות קלים וקבוצת אסם, זכו כל אחת בשלושה פרסים.

 

ארבעה מהזוכים: עמק דק דק, מטרנה בטעמים, שמנת לבישול עם פקק ונשנושי גזר ארבעה מהזוכים: עמק דק דק, מטרנה בטעמים, שמנת לבישול עם פקק ונשנושי גזר צילום: ברוך נאה, בועז נודלמן, שלומי ארביב

 

בקטגוריית מוצרי התינוקות זכו בפרסי חדשנות תחליף החלב סימילאק קומפורט לעיכול קל, סדרת המחיות של מטרנה שהושקה השנה עם טעמים חדשים לאחר ששווקה בעבר תחת המותג גרבר, וחיתולי האגיס "בנים בנות" של חוגלה קימברלי.

 

סימילאק קומפורט סימילאק קומפורט צילום: עמית גושר

השנה גם הוענק לראשונה לוגו מוצר השנה מזהב לשתי קטגוריות קוסמטיקה יוקרתית, איפור וטיפוח, אשר בשתיהן זכתה חברת קליניק. מוצרים נוספים שבלטו בזכייה היו הדגם החדש של ברי המים של אלקטרה בר, וסדרת טיפוח הציפורניים של לייף.

 

"הופקו לקחים מהמחאה"

 

ערן יסעור, ממארגני פרסי מוצר השנה בישראל, אמר ל"כלכליסט" כי "נראה כי היצרנים הפנימו לקחים מהמחאה החברתית כי השנה רבים מהמוצרים והשירותים שהושקו הציעו חדשנות אמיתית לצרכן ללא תוספת מחיר. בעבר החדשנויות כללו הרבה גימיקים והיצרנים נהגו לקחת עליהם פרמיית מחיר. השנה המגמה הזו השתנתה ורואים את זה הרבה במוצרי תנובה, כמו לדוגמה השמנת עם הפקק שנמכרת במחיר רגיל. רואים גם שחלק מהזכיות הן של ארנק דיגיטלי ואפליקציות, שאלו שירותים חינמיים שניתנים לצרכן".

 

לאחר ששנה שעברה המעיטו החברות בהשקות בין היתר בגלל המחאה החברתית, השנה חולקו 49 פרסים, מספר הנחשב למספר שיא. לדברי יסעור, "בשנה שעברה חולקו 39 פרסים בלבד. הגידול נובע מכך שהוספנו לפרסים גם שירותים, ששנה שעברה היו בפיילוט, וגם מוצרי קוסמטיקה יוקרתית שעד כה היה בלתי אפשרי מבחינה מחקרית לשלב אותם".

 

טקס מוצר השנה מתקיים ב-30 מדינות ומנוהל בארץ על ידי המוציאה לאור של עיתון "פורום שיווק". ההרשמה לתחרות פתוחה ולאחריה נסקרים המוצרים על ידי צוות שופטים. לאחר נערך להם סקר צרכני על ידי מכון TNS טלגאל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x