$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

קסטרו פותחת חזית מול H&M גם בבגדי הילדים

רשת האופנה הוותיקה תפתח מעונת החורף הבאה מחלקות מיוחדות לילדים ולתינוקות כדי לתת מענה ל־H&M, גאפ וזארה. בדרך היא תצטרך להתמודד עם התחרות הקשה ועלויות הייצור הגבוהות

אורנה יפת 06:5728.01.13
חברת האופנה קסטרו מתרחבת: ל"כלכליסט" נודע כי החברה נכנסת לראשונה לקטגוריית בגדי הילדים, ותשיק קולקציה מלאה לתינוקות ולילדים מגיל לידה ועד גיל 12. הקולקציה תושק תחת השם קסטרו וצפויה להיכנס לחנויות לקראת עונת החורף הבאה. היא תושק בהדרגתיות בחלק מחנויות קסטרו, כאשר הכוונה להגיע לפריסה ארצית בכל 117 חנויות הרשת.

קסטרו לא תפתח תת־רשת חדשה, אלא תשלב את בגדי הילדים בחנויות הקיימות שלה שייתנו מענה לנשים, לגברים ולילדים. במסגרת המהלך, מנסה הרשת בשנה וחצי האחרונות להגדיל את שטחי המסחר בחלק מהחנויות הקיימות שלה ל־700–600 מ"ר. בקניונים חדשים שקסטרו נכנסת אליהם, היא מחפשת חנויות של יותר מ־500 מ"ר.

 

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו צילום: דודי חסון

 

ל"כלכליסט" נודע כי הרשת מנהלת משא ומתן על כניסה לשטח של 500 מ"ר בקניון דודג' סנטר בנצרת עילית שבבעלות מליסרון, וצפויה לפתוח חנות על 600 מ"ר בקניון סטריט מול ברמת ישי. במקביל מנהלת הרשת מגעים להגדלת שטח החנות שהיא מפעילה בקניון מעלה אדומים.

 

יימכרו בגדים מעוצבים

 

הקולקצייה החדשה של קסטרו לילדים ולתינוקות תתמקד בפרטים מעוצבים ולא במוצרי בייסיק. היא תתחרה בעיקר במותגי הילדים של שילב, זארה, גולף, קדס, הוניגמן, גאפ, אושקוש ובחלק מהקולקציה של H&M. עם זאת, כניסת מתחרה חדש לשוק הילדים צפויה לפגוע בכל השחקניות, גם באלה שמייצרות ומשווקות מוצרי בייסיק כמו פוקס, דלתא, H&O וגם במותג קרטרס שמייבאת האחרונה.

 

כניסת קסטרו לשוק בגדי הילדים היתה צפויה, והיא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של החברה. קסטרו כמובילת שוק נותרה ללא מענה כולל כמו זה שמספקות המתחרות הבינלאומיות שלה H&M, זארה וגאפ, שמציעות חנויות אופנה לכל המשפחה תחת קורת גג אחת.

 

 

גם פוקס מציעה כיום אופנה לכל המשפחה תחת חנות אחת, לאחר שאיחדה בשנתיים האחרונות את כל תת־המותגים שהפעילה לחנויות גדולות יותר. איחוד החנויות של קסטרו לנשים ולגברים והגדלת שטחי המסחר בשנים האחרונות מאפשרים לחברה לפנות מקום בחנויות גם לבגדי הילדים. על חנויות אלה יש לקסטרו הוצאות קבועות, והכנסת קטגוריה נוספת באותו שטח מסחרי צפויה להגדיל את הכנסותיה מבלי להגדיל את ההוצאות באופן משמעותי.

 

לצד זה, עומדת שאלת המחיר של הקולקציה שתשיק קסטרו לילדים. מאז כניסתן של המתחרות הבינלאומיות, התאימה קסטרו את מחירי המותג לתחרות. לא מן הנמנע כי גם קולקציית הילדים תתומחר במחירים נוחים, אך היא לא צפויה להיות קולקציה זולה כמו מוצרי הבייסיק.

 

שוק עם תחרות קשה

 

שאלת המחיר היא אולי הסיבה לכך שקסטרו נמנעה מכניסה לקטגוריה (אף שבעבר הציעה לרכוש את שילב תמורת 90 מיליון שקל, עסקה שבסוף לא יצאה לפועל). שוק בגדי הילדים מגלגל כ־1.5 מיליארד שקל בשנה והתחרות בו קשה. מתחרות בינלאומיות כמו H&M מוכרות מוצרים במחירים נמוכים, וגם התחזקות ההאנגרים פוגעת ברווח. בשנים האחרונות נסגרו בישראל רשתות ילדים שלא עמדו בתחרות, כגון ילדותי וסריגמיש. גורמים בענף מסבירים כי בקטגוריית הילדים קשה להציג רווחיות גבוהה, כיוון שעלויות הייצור גבוהות יחסית, ומצד שני קשה לגבות מחירים גבוהים בשל התחרות.

 

בעבר התמקדה קסטרו באופנת קז'ואל והצהירה שלא תיכנס לתחום בגדי הילדים, מאחר שהוא תחום קשה ולא עומד במוקד פעילותה. כעת, לאחר שהשיקה קולקציית ג'ינסים, נכנסה מחדש לתחום ההלבשה התחתונה והשיקה קולקציה מחויטת (קולקציית "בלאק" לגברים ולנשים), נראה כי גם כניסתה של קסטרו לתחום הילדים מתבקשת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x