$
פרסום ושיווק

היבואנים מנסים להימנע מסיכונים על חשבון הצרכן

הטענה המרכזית של העוסקים בענף הצעצועים היא שבישראל מרבית המכירות נעשות דרך יבואנים בלעדיים, שגוזרים קופון נוסף על הקופון שכבר גוזרים היצרן והקמעונאי. לכן, במאמץ להוזיל עלויות כמה רשתות ישראליות מבצעות יבוא מקביל של מותגים גדולים

גיל קליאן 09:1711.11.12

עבור הורים צעירים, ההוצאות על צעצועים ממותגים כמו לגו, פליימוביל, ברבי ובראץ יכולות להכביד מאוד על הכיס. מה שמרגיז עוד יותר את ההורה הישראלי הוא הפער האדיר במחירי הצעצועים הממותגים בין ישראל למדינות מערביות אחרות. בלגו הפערים יכולים להגיע לעד פי ארבעה במחיר, בבובות בראץ מדובר בפערי מחיר של פי שניים ויותר.

הטענה המרכזית של העוסקים בענף הצעצועים היא שבישראל מרבית המכירות נעשות דרך יבואנים בלעדיים, שגוזרים קופון נוסף על הקופון שכבר גוזרים היצרן והקמעונאי. לכן, במאמץ להוזיל עלויות כמה רשתות ישראליות מבצעות יבוא מקביל של מותגים גדולים.

 

בחברת סבן מותגים, המייצגת בישראל את המותגים של MGA, מציעים הסבר נוסף: עלויות המימון והסיכון הגדול של היבואנים בישראל. בחברה טוענים כי במקרים רבים פער הזמנים בין מועד התשלום על סחורה בחו"ל לבין מועד קבלת הכסף מהרשת בארץ יכול להגיע לשנה עד שנה וחצי, מה שמגדיל משמעותית את עלויות היבואן.

 

גיל סבן מנכ"ל סבן מותגים גיל סבן מנכ"ל סבן מותגים צילום: אילן ספירא

 

לטענת החברה, תהליך הזמנה של בובות מאתרי הייצור בסין מחייב את החברה לייצור חדש ולתשלום מראש במזומן. לאחר מכן המוצרים עוברים בשילוח ימי שאורך כמה שבועות. כאשר המוצר מגיע לישראל משלם היבואן סכומי כסף נכבדים על האחסנה והטיפול בו במכס, וכל איחור באספקה לרשת פוגע בהכנסותיו. גם לאחר המכירה ללקוח, צריך היבואן להמתין 90–140 יום לקבלת הכסף מהרשת. היבואן חשוף גם לשביתות במכס או בנמלים, איחורים בשילוח, פגמים בייצור ובעיות נוספות. בסבן מותגים דוחים את הטענות של הרשתות שהיבואן הבלעדי מנצל את כוחו כדי לגזור קופון מוגזם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x