$
פרסום ושיווק

מיחזור הבקבוקים נפתח לתחרות עם כניסת אסופתא

חברת איסוף המשקאות הגדולה בארץ תתחיל למחזר מכלי משקה, תחום שהיה עד כה נחלתו הבלעדית של תאגיד אל"ה

ארי ליבסקר 08:3613.09.12

אסופתא, החברה הגדולה ביותר בישראל בתחום איסוף מכלי המשקה למיחזור, מרחיבה את פעילותה ותתחיל למחזר את מכלי המשקה הנאספים מיצרני המשקאות ומהיבואנים. עד לאחרונה פעל תאגיד המיחזור אל"ה, שבבעלות חברות המשקאות המרכזיות בארץ, לבדו בענף.

 

ירון ברדוגו, הבעלים והמנכ"ל של חברת אסופתא, אמר ל"כלכליסט" כי "המטרה היא ליצור תאגיד מיחזור ליבואנים והיצרנים שאינם נמנים עם קוקה־קולה, טמפו ויפאורה תבורי".

 

חוק הפיקדון שיצא לדרך ב־1993 חייב כל צרכן בפיקדון עבור בקבוקי המשקה עד לתכולה של ליטר וחצי, שאותו פדה בקיוסקים וברשתות השיווק. תיקון לחוק, מפברואר 2010, פתח את שוק המיחזור לתחרות. בימים האחרונים חתמה אסופתא על הסכם עם יקב טפרברג, המייצר 5 מיליון בקבוקים בשנה, שעבד עד כה עם אל"ה. בניגוד לאל"ה, אסופתא לא גובה דמי עמלה מיצרני המשקאות.

 

מחזורית מחזורית

 

לדברי ברדוגו, "אנחנו מקבלים פניות מיצרנים ויבואנים רבים שחוששים מנגישות אל"ה למידע עסקי רגיש שלהם. איסוף הבקבוקים על ידי אל"ה לפי דיווח חודשי של כל יצרן או יבואן חושף מידע מדויק על כמות הייצור והיבוא של כל חברה

בענף".

 

מאל"ה נמסר: "במהלך השנים אסף התאגיד 4.5 מיליארד מכלי משקה לפיקדון למיחזור באמצעות הציבור וחברות המתמחות באיסוף, ומעולם לא חרג מהתנאים שהעמיד לו הממונה על הגבלים עסקיים, כשהוא שומר בקנאות על סודיות המידע המועבר אליו מ־120 היצרנים והיבואנים המקבלים ממנו שירותים, מידע המועבר לעיני המשרד להגנת הסביבה בלבד. לצערנו, חברת אסופתא מנסה לאחרונה להוביל מהלך 'טרמפיסטי' אשר יפטור חלק מהיצרנים מדמי הטיפול ויאלץ את שאר היצרנים והיבואנים, בהם יקבים קטנים ובינוניים, להעמיס על גבם את העלויות הללו, דבר שאינו מקובל בשום שוק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x