$
פרסום ושיווק

הערוץ הערבי הייעודי הושק רשמית

לאחר עיכוב של מספר חודשים עלה הערוץ המסחרי החדש לשידור בחברות הכבלים והלוויין; שרון למברגר: "במידה והערוץ יהיה מדיד אנחנו מצפים ל-8%-10% רייטינג"

שלי פריצקר 15:4910.07.12

לאחר עיכוב של מספר חודשים הושק היום (ג') באופן רשמי הערוץ הייעודי הערבי. בספטמבר האחרון קיבלה הקבוצה היחידה שהתמודדה במכרז את רישיון השידורים מידי מועצת הכבלים והלוויין והערוץ היה אמור לעלות בינואר. הערוץ הינו ערוץ מסחרי אשר ממומן על ידי פרסומות.

 

הקבוצה המפעילה

את הערוץ כוללת את זכיינית ערוץ 2 רשת, "ענני תקשורת", קבוצת הפרסום סקטורס, בסאם ג'אבר הבעלים של קבוצת פנורמה, ג'עפר פרח, ביסאן תקשורת, רנד חברה לרווחה נפשית ומשפחה, איש העסקים זיאד אלעומרי שמשמש גם כיו"ר הערוץ ובעלי מניות נוספים.

 

הערוץ משודר כיום בחברות הכבלים והלוויין yes ו-HOT וכן בשידורים פתוחים באמצעות הלוויין עמוס. בנוסף הערוץ אמור להיות מופץ באמצעות הממיר הדיגיטלי החינמי עידן פלוס (DTT), אולם לדברי המשנה למנכ"ל רשת, שאול מגנזי, ההחלטה האם לעלות על הממיר תתקבל בשבועות הקרובים. "עידן פלוס זו אופציה, אולם מדובר בעלויות דמי הפצה", אמר מגנזי באירוע ההשקה. עלות דמי ההפצה השנתיים עומדת על 4 מיליון שקל.

 

בלוח השידורים החדש של הערוץ הושקעו כ-16 מיליון שקל בהפקות מקור למגזר הערבי, בהן תוכניות אקטואליה ותחקיר, לייף סטייל, בידור ועוד. כמו כן, הוא כולל תוכניות רכש.

 

הציבור הערבי מונה כ-20% מכלל האוכלוסיה בישראל ועד היום לא היה לו ערוץ טלוויזיה מקומי. "היעד שלנו הוא להפוך את הערוץ למדורת השבט של המגזר, להיות הברודקאסטר האמיתי שלו", אמר ל"כלכליסט" שרון למברגר, מנכ"ל ערוצי הלייף סטייל של ענני תקשורת. לדברי מנכ"ל הערוץ ג'וזף אטרש, הערוץ נמצא כעת במו"מ עם הוועדה למידרוג בשאיפה להיות מדיד בשנה הבאה.

 

"במידה והערוץ יהיה מדיד אנחנו מצפים ל-8-10 אחוזי רייטינג", הוסיף למברגר. "המבחן האמיתי של הערוץ יהיה בעוד שנה כשהוא יהיה מבוסס עם רצועות חזקות. אבל בסופו של דבר אנחנו תלויים גם בעוגת הפרסום הכללית".

 

בין המפרסמים שכבר רכשו מדיה בערוץ נמצאים תנובה, בזק, סופר פארם, מכבי, אורביט ומחסני תאורה. מכירת המדיה לא נעשית כרגע כמקובל בטלוויזיה לפי נקודת רייטינג אלא לפי מחירון שקבע הערוץ.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x