$
פרסום ושיווק

יינות ביתן הסירה את מוצרי סנו מהמדפים

ל"כלכליסט" נודע כי יינות ביתן הורידה ממדפיה את כל מוצרי סנו והחברה־הבת קוסמופארם, בגלל סכסוך על גובה ההנחות לרשת. בסנו טענו כי על אף התרחבות יינות ביתן, היא לא הגדילה את היקף רכישותיה ממנה

אורנה יפת 09:0221.06.12

סכסוך חדש בענף הקמעונאות: רשת יינות ביתן הסירה אתמול ממדפיה את מוצרי סנו. ממדפי הרשת נעדרים כלל מותגי סנו ומוצרי טיפוח השיער כיף וקרמה של החברה־הבת קוסמופארם. כך נודע ל"כלכליסט".

 

המוצרים הוסרו בשל סכסוך הנוגע לתנאים מסחריים. הרשת דרשה מסנו להגדיל את ההנחות הניתנות לה, בטענה שהגדילה את מספר סניפיה, אך בסנו סירבו וטענו כי הרשת לא הגדילה את קניותיה מהחברה, ומכירות המותג ברשת נותרו זהות.

 

מדפים ריקים של סנו בסניף יינות ביתן בחולון אתמול מדפים ריקים של סנו בסניף יינות ביתן בחולון אתמול צילום: ענר גרין

 

כעת נעדרים מהמדף, בין השאר, חומרי ניקוי של סנו, אבקות כביסה מקסימה, מגבות נייר סנו סושי ומבשמי סנו פרש.

 

יינות ביתן נמצאת בבעלות נורית ונחום ביתן. הרשת מונה 27 סניפים ונמצאת במגמת התרחבות. לאחרונה פתחה סניף בהרצליה פיתוח, באזור שבו פועל סניף שופרסל דיל. האסטרטגיה של הרשת היא התרחבות באמצעות רכישות. בעבר קנתה את רשת סופר רמה ואת סניפי יד יצחק. לאחרונה ניהלה מגעים לרכישת כמעט חינם אך בשלב זה אין מו"מ בין הצדדים.

 

הסכסוך בין יינות ביתן לסנו מתווסף לסכסוכים אחרים בין רשתות לענקיות מוצרי צריכה בשנה וחצי האחרונות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", בנובמבר 2011 הורדו ממדפי חצי חינם מוצרי אסם, בתחילת 2012 הסיר רמי לוי את חיתולי פמפרס, ובאפריל הורידה ויקטורי את פמפרס מהמדף לאחר שפרוקטר אנד גמבל הודיעה לרשת שהיא מורידה ב־50% את עמלת ההפצה שהיא משלמת לה. הסכסוך בין ויקטורי לפרוקטר עומד בפני סיום והצדדים מתדיינים בימים אלה על התנאים המסחריים. סכסוך נוסף בין יוניליוור לאושר עד טרם הסתיים.

 

יינות ביתן מסרה בתגובה: "הרשת תמשיך לדאוג לצרכניה למוצרים איכותיים ובמחירים נוחים. איננו מנהלים את קשרינו המסחריים בתקשורת".

 

מנכ"ל סנו יובל לנדסברג מסר בתגובה: "איננו מנהלים דיונים על עניינים מסחרים מעל גבי העיתון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x