שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

צ'רלטון נגד הוועדה למדרוג: לא מודדים נכון את שידורי היורו

לפי סקר של מכון סמית שהזמינה בעלת זכויות השידור של המשחקים, כ-36% מהציבור צפו במשחק בין הולנד לגרמניה, בעוד על פי הנתון הרשמי רק 13.5% ממשקי הבית היהודיים צפו במשחק

כלכליסט 19:3217.06.12

על פי סקר של מכון סמית, שהוזמן על ידי בעלת זכויות השידור של משחקי יורו 2012 צ'רלטון, הוועדה הישראלית למדרוג מפספסת את נתוני הצפייה בפועל במשחקים.

לפי הסקר, כ־36% מהציבור צפו במשחק בין הולנד לגרמניה בערוץ 9 ביום רביעי האחרון, בעוד שעל פי הנתון הרשמי רק 13.5% ממשקי הבית היהודיים צפו
במשחק - וזוהי רק דוגמה לטענת צ'רלטון למדידה מוטעית "ומוטית לכיוונים לא סבירים". 76% מאלו שנוהגים לצפות במשחקים ציינו שראו את המשחק, 57% מהם בבית, 12% בביתם של חברים -7% מחוץ לבית.

 

עוד עולה מהסקר של מכון סמית כי 47% מכלל האוכלוסיה הישראלית הבוגרת (מעל גיל 18) צפה עד עכשיו בלפחות משחק אחד מבין משחקי היורו - 64% מקרב הגברים ו-32% מקרב הנשים. 17% מכלל הציבור נחשב ל"צופים כבדים" אשר צפו במשחקים כל ערב או כמעט כל ערב. 37% מהחילוניים, 41% מהמסוריי ורק 18% מהציבור הדתי הם "צופים כבדים". 51% מהגברים נוהגים לצפות במשחקים לבד, לעומת רק 11% מקרב הנשים.

 

כמו כן, 79% מאלו שצפו במשחקים ראו אותם בבית, כאשר האחוז שצפו בהם בבית גבוה במיוחד בקרב גברים (84% ) ובקרב ה"צופים הכבדים" ( 94% ראו אותם בבית). 27% ציינו שראו את המשחקים בבית של חברים ו-17% מחוץ לבית (בבית קפה, פאב וכו'). בקרב אלו שצפו בבית שלהם, בממוצע 1.9 איש/ה צפו במשחק, בעוד שבקרב אלו שצפו בבית של חברים, 4.6 אנשים צפו במשחק בממוצע. 

 

מהוועדה למדרוג נמסר בתגובה כי הם עומדים מאחורי הנתונים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x