$
פרסום ושיווק

הרשות השנייה בודקת חשדות למכירת אייטמים בתוכניות בערוצים 2 ו-10

מנכ"ל הרשות זימן את הזכייניות לשימוע: "נשקול להוריד תוכניות מהאוויר". בין התוכניות בהן נעשו לכאורה העבירות "יופי של יום", "איזה יופי עם נעמה", "המקצוענים עם שירה פליקס", "לחיות טוב" וכן תוכניות הבוקר

כתב כלכליסט 11:3413.03.12

צוות מקצועי בראשות סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה, אילת מצגר, בודק חשדות למכירת אייטמים בתכניות של זכייני הטלוויזיה בערוצים 2 ו-10. לאחרונה פנתה הרשות לזכייני הטלוויזיה המסחרית – קשת, רשת וערוץ 10, בנוגע לתוכניות ספציפיות המשודרות אצלן, ואשר לגביהן נתגלו נתונים וחשדות

לקיומה של התופעה.

 

התוכניות לגביהן נעשתה פניית הרשות הינן תוכניות הבוקר של הזכיינים וכן בתוכניות הבאות: קשת - התוכניות "יופי של יום", "תהיו בריאים" ו"תכנית הבראה". ערוץ 10 - התוכניות "איזה יופי עם נעמה", "משפחה 10", "המקצוענים עם שירה פליקס", ו"בריאות 10" . רשת - התכניות "לחיות טוב", "סוד החיים הטובים", "שאלה משפטית", ו"החיים ע"פ אודטה".

 

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, הודיע לזכייניות הערוצים 2 ו–10 שיוזמנו לשימוע בו יידרשו להציג את עמדתם ולהסביר את הנתונים והממצאים שאספה הרשות בנושא, הכוללים בין היתר, נתונים ומסמכים, הנוגעים להסכמי ההתקשרות של הפקת התכניות האמורות ותקציבי ההפקה שלהן, חוזי התקשרות להפקת התכניות, חוזים נוספים שבין הזכיין לבין חברת ההפקה לגבי שידור/פרסום באתרי האינטרנט, תקציבי ההפקה של כל תכנית, דו"ח עלויות הפקת התוכניות ששודרו כולל הנהלת חשבונות, ועוד.

 

לדברי סמירה, "בכוונת הרשות לטפל ביסודיות בתכניות ובמקרים של מכירת אייטמים בתכניות על מנת להילחם בתופעה ולמגר אותה. במסגרת זו הרשות אף תשקול להוריד תכנית מהאוויר, זאת בנוסף לסנקציות שיינקטו בהתאם לסמכותה. כמו כן הנושא יובא לדיון נרחב במועצת הרשות השנייה לאחר השימוע."

 

הרשות השנייה הדגישה כי תופעה זו הינה פסולה ועומדת בניגוד לחוק הרשות השנייה ולכלליה. החוק מתיר שידור פרסומות רק במסגרת זמן הפרסום הנמכר במקבצי פרסומות, למעט במקרים של הענקת פרסים בתכניות, וגם זאת בהתאם לכללים הקובעים את מגבלות העניין.

 

מכירה של אייטמים בתוך תכנית אינה חוקית בשום מקום בעולם, אף במדינות אשר מתירות תוכן שיווקי במתכונת מסוימת. הדבר מהווה הטעיה של ציבור הצופים ואפליה בין האפשרות להופיע בפני הציבור עבור מי שידו משגת לשלם עבור ההופעה בטלוויזיה. ציבור הצופים בתוכניות לא יכול לדעת כי התוכן בו הוא צופה בטלוויזיה נרכש בכסף ולפיכך אמינותו ומהימנותו של המידע מוטלת בספק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x