$
פרסום ושיווק

מכה לשילוט החוצות: אסור לפרסם אלכוהול

זעם בענף הפרסום על הכוונה להחמיר את כללי פרסום האלכוהול, בעיקר בשלטי החוצות. משה נור: "זו פגיעה קשה בענף שנמצא במצב לא מזהיר"

שלי פריצקר 08:2202.11.11

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ דני דנון להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים. הצעת החוק מחמירה עם פרסום המעודד שתיית אלכוהול בשלטי חוצות, בעיתונים ובדברי דפוס המיועדים בעיקר לקטינים.

 

בהחלטת הוועדה נקבע כי האיסור לשווק משקה משכר לא יחול על משקאות שאחוז האלכוהול בהם נמוך מ־15.5% (יין ובירה), ובתנאי שאינם מיועדים לקטינים. בצד זאת נקבע איסור גורף לפרסום אלכוהול בשלטי חוצות ובעיתונים המיועדים בעיקר לקטינים. הוועדה קבעה עוד כי על המשקאות האלכוהוליים תופיע אזהרת שימוש, בדומה לאזהרה שמופיעה על אריזות הסיגריות. עוד נקבע כי משקאות משכרים לא יוכלו להינתן כפרס בתוכנית טלוויזיה או רדיו.

 

חברות השילוט הן הנפגעות העיקריות מהחלטת הוועדה. היקף הפרסום של אלכוהול בשנה האחרונה עמד על 23 מיליון שקל נכון לסוף אוקטובר ובשנה שעברה על 33 מיליון שקל - מתוכם 20% מהסכום הוצאו על שילוט חוצות. משה נור, הבעלים של חברת שילוט החוצות נור סטאר, קיבל את ההחלטה בתדהמה: "המחוקק יכול היה להסתפק בכיתובי אזהרה על שלטי החוצות, ולא לאסור פרסום עליהם באופן גורף. זו אפליה בוטה לעומת כל אמצעי המדיה האחרים, ונילחם בזה בכל האמצעים. בעולם כולו אין דבר כזה. מדובר בהפסד של עשרות מיליונים לענף שילוט החוצות, שגם ככה לא במצב מזהיר".

 

 

יאיר גלר, מנכ"ל גלר־נסיס, שהשתתף בדיון, אמר כי "ההישג המרכזי הוא בהבחנה בין סוגי המשקאות, וזאת במקום איסור גורף על פרסום כמו שניסו לעשות בהתחלה".

 

לדברי יגאל בראון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, חושב שהוועדה החמירה מדי: "כמות הפרסום של בירה ירדה בחצי לעומת השנה שעברה. האם היקף השכרות והפשיעה ירדו? לא. האם אנחנו רואים צעירים דופקים ראש עם קברנה סוביניון? לא. במילים אחרות, אין קשר בין פרסום לצריכת המשקאות הללו. סירסו את הפרסום עד היסוד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x