$
פרסום ושיווק

10% או 30%? - המבצעים של תנובה לא מספקים את המוחים

מלחמת התשה: לפי דיווחי קמעונאים, מכירות תנובה נפגעו רק באחוזים בודדים, אולם המפגינים לא נואשים וקוראים לצרכנים להתעלם מהמבצעים שהחברה מציעה. אגודת הסטודנטים: "תנובה לא מפסידה מהמבצעים, אלא מוכרת ברווח קטן יותר"

גיל קליאן 09:5520.09.11

 

החרם הצרכני על תנובה נמשך, והערב בשעה 18:00 יחברו אל הסטודנטים פעילי מחאת הקוטג' ומחאת העגלות ויפגינו מול מטה תנובה שבצומת גלילות.

המארגים קוראים לציבור להמשיך ולהחרים את המוצרים של החברה, למרות המבצעים האטרקטיביים שנקטה תנובה כדי להחליש את חרם הצרכנים נגדה.

 

בשבוע שעבר הפגינו הסטודנטים מול ביתה של יו"ר תנובה זהבית כהן. כאשר היא יצאה את ביתה ציינה בפני המפגינים כי היא מבינה את המחאה, אך לא יכולה לבדה להציע פתרון לבעיית המחירים בשוק המזון. על המסר הזה חזרו בכירי תנובה בכל ראיון שבו נשאלו על עמדת החברה נוכח החרם. בינתיים מדווחים הקמעונאים על היחלשות של אחוזים בודדים במכירות תנובה (כמותית ובמחיר), כאשר הירידה הכמותית מפתיעה נוכח המבצעים שנקטה החברה. כך, למשל, נמכרות כיום 2 אריזות קוטג' ב־10 שקלים, כאשר מדובר באריזות עם 10% תוספת מתנה.

 

המבצעים האגרסיביים לא מספקים את המפגינים, שדורשים הנחה גורפת של 30% על כל מוצרי תנובה - לרבות החברות־הבנות שלה כמו סנפרוסט, מאמא עוף, אוליביה, אדום אדום, הרדוף ועוד. לדברי איציק אלרוב, ממובילי מחאת הקוטג': "תנובה מובילה בכל שוק המזון בארץ ולא רק בחלב. אפילו בירקות הקפואים יש הבדלי מחירים של עד 40% בין סנפרוסט של תנובה למותגים אחרים. אנחנו באים עם מסר ברור - הורדת מחיר היא לא מילה גסה. החברה מנצלת את הכוח שלה ואין סיבה שהציבור יקנה ממנה מוצרים. החברות ירוויחו גם אחרי ההוזלות. הן עשו רווחים על גב הצרכנים וזה נגמר. אין סיבה שנמשיך לקנות במחירים מופקעים".

 

על השאלה מדוע דווקא תנובה ולא ענקיות מזון אחרות כמו שטראוס, אסם או החברה המרכזית למשקאות השיב אלרוב, כי "כל חברה צריכה לחשוש עכשיו ולדעת שהיא הבאה בתור. חברה שמזלזלת בלקוחותיה, שתדע שבסופו של יום היא צריכה לתת דו"ח לציבור. אנחנו לא נישאר רק בתחום החלב".

 

אחת הבעיות של המחאה היא שהציבור אינו מודע לכל הפעילויות והמותגים של תנובה בתחום המזון, ולכן הקמעונאים מדווחים על ירידה במכירות בתחום החלב בלבד, ולא במכירות סנפרוסט למשל. עם זאת אומר אלרוב, כי "אנשים מתחילים להבין שהזרועות של תנובה בשוק המזון ארוכות וכי היא מוכרת במחירים יקרים בכל הקטגוריות. המיקוד כרגע הוא על החלב אבל אנחנו דורשים שכל סל המזון יוזל - אנחנו לא מחפשים צדקה של כמה אחוזים אלא הוזלה גורפת".

 

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב מסר בתגובה כי: "מהתבטאות של מנכ"ל תנובה בנושא המבצעים ברור שתנובה אינה מפסידה מהמבצעים, אלא מוכרת ברווח קטן יותר. לפיכך ברור לנו שהוזלה קבועה ומשמעותית של המחירים היא דרישה ריאלית. אחוז ההוזלה הוא עניין שיידון אך ורק במידה ויחל הליך הידברות מול תנובה. עם כל זאת חשוב להדגיש שהאחריות לפיקוח על מחירי סל מוצרי המזון כולו מוטלת על הרגולטור. על מנת שכולנו נפסיק להיות תלויים בגחמות של חברות פרטיות ותאגידים, ממשלת ישראל חייבת לבצע את תפקידה ולדאוג לאזרחיה".

 

חברת תנובה סירבה להגיב לידיעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x