$
פרסום ושיווק

חרם הצרכנים נותן את אותותיו: ירידה של 3% במכירות תנובה

רמי לוי דיווח על עלייה של 7.5% במכירות שטראוס ועלייה של 6% במכירות טרה, על רקע חרם הצרכנים נגד תנובה שעליו הכריזו הסטודנטים

אורנה יפת וגיל קליאן 11:1714.09.11

חרם הצרכנים נגד תנובה שעליו הכריזה אגודת הסטודנטים שלשום החל לתת אותותיו. ברשת טיב טעם מדווחים על ירידה של 3% במכירות מוצרי החלב של תנובה שלשום, לעומת ממוצע המכירה ביום שני רגיל בשבועות קודמים. ברשת מסבירים כי הנהנית העיקרית מהירידה של תנובה היא חברת שטראוס ואחריה חברת טרה. בטיב טעם רשמה שטראוס עלייה של 2% במכירות מוצרי החלב ביום שני, ומכירות מוצרי טרה עלו ב־1%. לדברי יוסי שלו, סמנכ"ל סחר ושיווק ברשת, "בחלק ממוצרי תנובה יש ירידה ובחלק אחר התייצבות, אך רק בעוד כשבוע ניתן יהיה לדעת בבירור אילו מוצרים של החברה ספגו את עיקר הירידה".

 

גם ברשת השיווק רמי לוי דיווחו על ירידה של 4% במכירות מוצרי החלב של תנובה. במקביל, מסר לוי כי נרשמה עלייה של 7.5% במכירות שטראוס ועלייה של 6% במכירות מוצרי טרה. משופרסל נמסר כי נכון ליום הראשון של החרם, לא נרשם שינוי במכירות החברה ברשת. מרבוע כחול נמסר כי נכון לאתמול אין שינוי במכירות תנובה, ונראה כי יש עלייה קלה ולא משמעותית במכירות של מוצרי החלב של שטראוס.

 

מדף של חלב תנובה בסניף של רמי לוי מדף של חלב תנובה בסניף של רמי לוי צילום: אריאל בשור

 

במרכז רמת גן נראה אתמול כי אין תוצאות חד־משמעיות לחרם הצרכנים. במרכול פרטי, כמו גם בסניף שופרסל שלי, המדפים של כל יצרניות מוצרי החלב היו מלאים וקונים רכשו מוצרי תנובה. עם זאת, בחנות מגה בעיר נראה מחסור במוצרי הגבינות של טרה, כשלצדם מדפים מלאים במוצרי תנובה.

 

תנובה הודיעה אתמול לקמעונאים על העמקת המבצעים, לאחר שכבר לפני שבועיים החלה לשווק מוצרי חלב מוגדלים ללא תוספת מחיר. כך, גבינות לבנות 250 גרם מכל הסוגים יימכרו במבצע של שני גביעים ב־10 שקלים במקום גביע בכ־8 שקלים. גבינות לבנות 500 גרם יימכרו ב־10 שקלים לאריזה במקום ב־13.26 שקל, כל סוגי הקוטג' 250 גרם יימכרו בשני גביעים ב־10 שקלים במקום ב־11.80 שקל, וגבינה לבנה באריזת 750 גרם תימכר ב־15 שקל במקום ב־17.75 שקל. בנוסף, יתקיים מבצע השני בחצי מחיר על מוצרי החלב הבאים: עמק ארוז, יופלה, שוקו ומוצרי גבינות לבנות פיראוס.

 

 

תגובת תנובה: "נמשיך ונציע מבצעים חדשים. נמשיך להיות בדיאלוג מתמיד עם הצרכנים שלנו, ואנחנו מעריכים את הנאמנות שלהם אלינו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x