$
קצרים

רשות השידור מוציאה מכרז פרסום חדש לרדיו

לקראת סיום ההסכם עם שפ"מ אחרי 17 שנה, הוחלט ברשות לפצל את השירותים לזכיינים שונים לפי חלוקה ל-5 אשכולות שונים

שלי פריצקר 15:3914.08.11

לקראת סיום ההסכם עם שפ"מ ואחרי 17 שנים של עבודה משותפת, רשות השידור עומדת לפרסם מכרז חדש לקבלת שירותי פרסום ב"קול ישראל". מדובר בהכנסות מפרסום בהיקף עשרות מיליוני שקלים בשנה שמגיעות עתה לידי זכיין אחד.

 

על מנת לפתוח את השוק לתחרות, הרשות מתכננת לפצל את השירותים

לזכיינים שונים לפי חלוקה של 5 אשכולות. אשכול א': רשתות המוסיקה (רשת ג', 88fm וקול המוסיקה) ורשת א'; אשכול ב': רשת ב'; אשכול ג': המגזר החרדי; אשכול ד': המגזר הערבי; אשכול ה': המגזר הרוסי.

 

לטענת יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, החלוקה למספר זכיינים תאפשר לרשות לפתח גם את הרשתות המגזריות שלא על חשבון רשתות אחרות. גורמים שונים, עם זאת, טוענים שהשיטה החדשה עלולה להביא להפסד של מיליונים שכן היא לא תאפשר מכירה של חבילות פרסום.

 

תוכנית זו מצטלבת עם בקשתה של רשות השידור מוועדת החינוך של הכנסת, המתכנסת מחר ותדון בשינוי הכללים של הפרסום ברדיו. המהלך לתיקון הכללים החל כבר לפני מספר שנים, עוד בימי הוועד המנהל הקודם, ונועד לאפשר תחרות אמיתית נוכח המציאות התקשורתית שהשתנתה וכך שהכללים הנוכחיים אינם מתאימים עוד לעת חדשה.

 

הכללים החדשים גובשו בתיאום עם מחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים ועם הרשות להגבלים. בשבוע שעבר הגיש שפ"מ עתירה לבג"ץ נגד הכוונה של רשות השידור לצאת במכרז זה.

 

יאיר גלר, מבעלי משרד הפרסום גלר נסיס ולשעבר יו"ר איגוד חברות הפרסום, שלח היום (א') מייל לאברהם פרחי, המנכ"ל והבעלים של לפ"מ, ובו הביע את התנגדותו למבנה החדש שמבקשת רשות השידור להנהיג במכרז הרדיו: "ברצוני לקבוע כי מעבר לכך שהקוד האתי אוסר על פרסומאי להיות בעלים של מדיום פרסום, הרי כוחות השוק, ניגודי האינטרסים ושיקולים מסחריים לא יאפשרו למדיום מסחרי להתקיים בבעלות ישירה של פרסומאי ומפרסם. גם הרעיון של פיצול השידור המסחרי לאשכולות יפגע ברדיו, באפקטיביות הקנייה של זמן אוויר וביכולת של מפרסמים ופרסומאים ליצור חבילות שידור משולבות, בפשטות ובבהירות הנדרשת".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x