$
פרסום ושיווק

מהמרים על מותג ריהוט חדש: נגב קרמיקה הולכת על קארה

תשקיע יחד עם ארבעה שותפים 3 מיליון שקל בפתיחת חנות של מותג הריהוט והעיצוב הגרמני קארֵה. המותג wind & water, ששתי חנויות הקונספט שלו נסגרו, יצומצם וישולב בתוך חנויות המותג החדש

אורנה יפת 09:4613.04.11

חברת NDR פתחה בישראל אולם קונספט ראשון של בית העיצוב הגרמני קארה. NDR, בבעלות משותפת של נגב קרמיקה מקבוצת אפריקה ישראל ושל היזמים הפרטיים גל יערי, צביקי אקרלינג, ושרי ויוסי ממן, קיבלה את הזיכיון למותג הבינלאומי לחמש שנים, עם אופציה להארכה. האולם נפתח בהשקעה של 3 מיליון

שקל במבנה ההיסטורי של מפעל דובק ברמת גן, שהוסב לאולם קונספט המשתרע על שטח של 700 מ"ר.

 

בית העיצוב הגרמני מונה 45 חנויות קונספט באירופה, ארה"ב, אסיה והמזרח התיכון, ועוד 250 נקודות מכירה במתכונת של חנות בתוך חנות. המותג שפועל תחת הסלוגן "More Taste Then Money", כולל ריהוט, תאורה, מראות, מוצרי סטיילינג ודקורציה, וילונות ועוד.

 

עד עתה, מותג עיצוב הבית המוביל של NDR היה wind & water, אבל בשנתיים האחרונות נסגרו שני סניפי הקונספט של המותג הישראלי, במתחם דיזיין סנטר ובקניון רמת אביב (חנות שנפתחה בזמן שאפריקה ישראל היתה בעלת הקניון). כיום נמכר המותג בעשר חנויות נגב קרמיקה בפורמט של חנות בתוך חנות, וכולל בעיקר מוצרי ספא ואביזרים של המותג, ללא ריהוט. ב־NDR לא מתכוונים לשוב ולהרחיב את פעילות המותג בהמשך.

 

עם זאת, ב־NDR דוחים את הקביעה כי המותג לא הצליח. "היתה לנו התלבטות קשה אם להמשיך עם wind & water או להתחיל עם קארה", אמר ל"כלכליסט" צביקי אקרלינג, מנכ"ל wind & water.

 

"לקח לנו ארבע שנים לקבל את קארה", הוסיף גל יערי. "הפעילות עם קארה לא חייבה אותנו לסגור את חנויות wind & water, אבל היינו צריכים להשקיע את מרב תשומת הלב במותג הבינלאומי. קארה לא יכול היה להגיע לארץ תחת המטרייה של wind & water - הוא דורש מיקוד, והגענו למסקנה שאנחנו רוצים להשקיע בו. wind & water יכול להמשיך להתקיים גם כ'שופ אין שופ'. אבל קארה לא. אני מקווה שנוכל להמשיך לקיים את wind & water במקביל לקארה". לאחר פתיחת החנות ברמת גן צפויות להיפתח שתי חנויות רחוב נוספות, אחת באזור חיפה ואחת בדרום הארץ; נוסף על כך, המותג יופץ גם בסיטונאות בחנויות עיצוב. "החנויות הבאות יהיו רק חנויות רחוב", אומר אקרלינג. "הספיקה לנו החוויה בקניונים. אי אפשר לחיות עם שכר הדירה המטורף שלהם".

 

החנות הראשונה של קארה הוקמה במינכן ב־1987. ב־2004 חלה התפתחות בינלאומית באמצעות הפצה סיטונאית והענקת זכיינויות. בדרך כלל מוענקים זיכיונות לכמה זכיינים בכל מדינה, אבל בישראל NDR תהיה זכיין יחיד. ב־2010 גלגלה קארה העולמית מחזור מכירות של 110 מיליון יורו. כמחצית מהקולקציה בחנויות המותג משתנה פעמיים בשנה. בחברה אומרים כי מחירי המוצרים אינם מופנים לעשירון העליון בלבד, וכי הם קרובים למחירי wind & water.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x