$
פרסום ושיווק

אייזיק דבח: "מעניין אותי לקנות חברת ג'ינסים בינלאומית"

לדלתא הישראלית מפעל שמעסיק 2,800 עובדים בלב מצרים המיטלטלת, אבל הבעלים משדר מסר מרגיע שלפיו הפעילות במדינה נמשכת כסדרה. כעת דבח מתמקד בקידום הרשת החדשה Delta Kids בישראל ומתעניין ברכישת חברת ג'ינסים בינלאומית

אורנה יפת 10:0421.02.11

אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא גליל, אומר בראיון ל"כלכליסט" שהחברה, שמעסיקה כ־2,800 עובדים במפעל במצרים, לא נפגעה כתוצאה משינוי השלטון במדינה. "המפעל נסגר למשך ארבעה ימים. לא היתה פגיעה במכירות כי פתחנו בשבתות כדי לפצות על הימים שהיינו סגורים. חזרנו במהרה לעבודה רגילה", מרגיע דבח. המפעל במצרים אחראי ליייצור של 11% מכלל המוצרים של דלתא - כ־1.4 מיליון מוצרים בחודש.

 

"הממשלה במדינה הבטיחה להעלות שכר לעובדים ואני חושב שזה בסדר. למרות העלייה בהוצאות שלי כמעביד, עלות העובדים שם זה רק חמישית מעלות המוצר, כך שגם אם נעלה ב־10% את עלות העבודה, לא תהיה לזה השפעה משמעותית על החברה. גם הלירה המצרית ירדה ב־7% בתקופת המהומות, אז זה מתאזן", הוא מסביר.

 

אייזיק דבח, הבעלים של דלתא אייזיק דבח, הבעלים של דלתא צילום: אריאל בשור

 

זו לא המהומה הראשונה שאיתה מתמודד דבח. מאז רכש ב־2007 את השליטה בדלתא מידי דב לאוטמן ונכנס לתפקיד מנכ"ל החברה, עברו על דלתא לא מעט טלטלות. קווי הייצור בישראל נסגרו והועתקו למצרים, החברה יצאה מפעילויות שונות שבהן היתה מעורבת בחו"ל ופיטרה מאות עובדים. עם זאת, מאז הצליח דבח לייצב את מצבה של החברה, והכפיל את הרווח התפעולי שלה.

 

את הרבעון הרביעי של 2010 סיימה דלתא עם מכירות בהיקף של 153.2 מיליון דולר - עלייה של כ־2% בלבד לעומת הרבעון המקביל, אז עמדו המכירות על 150.7 מיליון דולר. עם זאת, בסיכום 2010 רשמה החברה עלייה של 8% במכירות ל־620 מיליון דולר, בהשוואה ל־572 מיליון דולר ב־2009.

 

"עכשיו אנחנו יציבים", אומר דבח. "לפני שלוש שנים החברה הפסידה ובשמונת הרבעונים האחרונים אנחנו בצמיחה מתמשכת. ברבעון הרביעי של 2010 הביזנס שלנו ירד עם רשת וול־מארט, כי גם להם היו קשיים משלהם. למרות כל הבעיות, עלינו במכירות ברבעון וגם במכירות השנתיות. הרווח התפעולי השנתי הוכפל ביחס ל־2009 והגיע ל־33 מיליון דולר".

 

בונים מותג לילדים

 

עכשיו, לאחר תהליך הייצוב, מחפש דבח תחומים חדשים להתפתחות החברה. המהלך הראשון הוא פתיחת רשת חדשה לילדים - Delta Kids.

 

אפשר לחלוק על ההיגיון העסקי בהחלטה של דלתא לפתוח רשת חדשה, שכן הרשת יכלה להסתפק בהרחבת קולקציית הילדים ב־113 החנויות שבבעלותה. דווקא בתקופה שבה חברות האופנה מכנסות מותגים ומצמצמות שטחי מסחר, בשנה שבה חברת בגדי הילדים ילדותי נקלעה לקשיים ונמכרה, ובאותה שנה שבה ניסו מייסדי שילב למכור את הרשת שבבעלותם ללא הצלחה, בוחר דבח להקים רשת עצמאית.

 

 

בשנה הקרובה יהיו למותג 11 חנויות, כאשר עד 2015 הכוונה היא להגיע ל־40 חנויות, שיגלגלו מחזור מכירות של 120 מיליון שקל. ב־2011 תשקיע דלתא 20 מיליון שקל בפתיחת 17 חנויות, שתשע מהן יהיו חנויות עצמאיות ושמונה חנויות משולבות בחנויות דלתא הנוכחיות, כאשר המטרה היא נתח של 20% משוק בגדי הילדים הממותגים.

 

על פעילות דלתא בישראל אחראי מנכ"ל דלתא גיל אדמוני. לדבריו, "אנחנו רואים שיש ביקוש גדול למוצרים שלנו, והבנו שאנחנו יכולים לגדול עם המותג דלתא לילדים. בנוסף, הקהל המרכזי שלנו הוא אמהות שקונות הרבה בגדי ילדים ויש ביקוש לקולקציה רחבה יותר מזו הקיימת כיום ברשת".

 

לדברי דבח, "דלתא חזקה בפעילות בתחום הילדים בארה"ב ויש לה יכולת לשלב את הידע והעיצובים מארה"ב בישראל. בארה"ב יש לנו בגדי ילדים תחת המותג מיידנפורם ואנחנו מייצרים פרייבט לייבל לרשתות". לדבריו, "בחנו את השוק בארץ וראינו שיש מקום לרשת חנויות ילדים שמוכרת אופנת בייסיק. בגלל שלדלתא יש העוצמה כחברה גלובלית, נוכל לקנות את המוצרים במחירים טובים ולהיות תחרותיים מול מותגים אחרים".

 

שוק בגדי הילדים בישראל מגלגל 1.2 מיליארד שקל בשנה, והוא נחלק לשוק ממותג, שבו משחקים בין היתר המותגים פוקס בייבי, קדס קידס, מישמיש ושילב, ולשוק הלא ממותג שמוכר בשווקים ובהאנגרים.

 

חנות הדגל של דלתא קידס נפתחה בימים אלה בנמל תל אביב וחנויות נוספות ייפתחו בקניון איילון ברמת גן, בהוד השרון, ב־G כפר סבא ובנס ציונה. בהמשך ייפתחו חנויות גם בבאר שבע, ירושלים, חיפה וחולון.

 

לא מאמינים בקניונים

 

החנויות יהיו בעיקר בקניונים?

"חלק קטן מהחנויות יהיה בקניונים אבל הרוב בפאוור סנטרים וברחובות", אומר אדמוני. לדבריו, "שכר הדירה בקניונים גבוה מאוד וזה הופך את העסקה ללא כדאית. גם ברשת הנוכחית שלנו רק שליש מהחנויות בקניונים, ולא בקניונים יקרים. אין לנו חנויות בקניון גבעתיים או ברמת אביב".

 

הקשיים שאליהם נקלעה רשת ילדותי לא מעלים בכם חשש?

"יש לנו יתרון עצום לגודל", אומר אדמוני. "לדלתא יש תשתיות ומערכי לוגיסטיקה שהיא תישען עליהם עם הרשת החדשה. אנחנו לא מייצרים מערכת נוספת ולכן הסיכון קטן יותר. אנחנו גם הולכים על בגדים שהם מאס מרקט ולא נישה, כמו רשת ילדותי".

 

לפני שנה ניהלתם מו"מ לרכישת מותג בינלאומי שלא חשפתם את שמו. מדוע?

"עמדנו לרכוש את החברה הגרמנית schessier", חושף דבח. "זו חברה מספר אחת בתחום ההלבשה התחתונה לגברים בגרמניה. היינו במו"מ מתקדם ובסוף הם החליטו לא למכור אותה".

 

לאילו עוד תחומים דלתא תיכנס מלבד הלבשה תחתונה?

"אנחנו חושבים להיכנס לתחום הג'ינסים למבוגרים. יכול לעניין אותי לקנות חברה בינלאומית שמתמחה בג'ינסים", אומר דבח. לדבריו, "קל יותר לקנות חברת ג'ינסים מאשר חברה העוסקת בהלבשה תחתונה, כי חברות ההלבשה התחתונה בחו"ל הן חברות ותיקות שלא עומדות למכירה. בתחום הג'ינסים יש הרבה יותר מותגים חדשים שנמצאים בשוק".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x