$
פרסום ושיווק

Foot Locker תשתמש בטכנולוגיה ישראלית למדידת כף הרגל

רכשה ציוד שפותח בפיטרקס, שבין מקימיה גם יאיר גולדפינגר, ממפתחי ICQ

גיל קליאן 10:0714.02.11

רשת חנויות הנעליים וציוד הספורט האמריקאית פוּט לוֹקר (Foot Locker) החליטה לאמץ טכנולוגיה ישראלית למדידת כף הרגל: ל"כלכליסט" נודע כי הרשת, המפעילה כ־3,500 סניפים, מסיימת בימים אלה פיילוט מוצלח בטכנולוגיה - בין היתר בסניף הדגל שלה בניו יורק. לצורך הפיילוט רכשה הרשת עשרה

מכשירי מדידה המבוססים על הטכנולוגיה, המאפשרת מדידה של כף הרגל הכוללת אורך ורוחב, נקודות הלחץ, סוג הקשת ומידה כללית תוך 20 שניות.

 

הטכנולוגיה פותחה על ידי חברה ישראלית בשם פיטרקס (Fitracks), שבה היו שותפים יוסי דרור, יאיר גולדפינגר (מיזמי מיראביליס) ונועם דנברג, והוקמה בשנת 2000. פיטרקס נרכשה במלואה לפני כשנתיים על ידי אטרקס (Aetrex), חברה משפחתית אמריקאית העוסקת בתחום המדרסים והנעליים המספקות תמיכה לכף הרגל. מאז משמש דרור כמנכ"ל פעילות החברה בישראל.

 

בשלב הראשון של הפיילוט נסרקו באמצעות מכשירי המדידה 12 אלף לקוחות, ובעקבות הנתונים החליטה הרשת להכניס לשימוש את המכשירים בכל חנויות הרשת בארה"ב. עם זאת, פריסת המכשירים תתבצע בהדרגה: ככל הנראה, בכוונת הרשת האמריקאית להזמין בשלב הראשון כ־2,000 מכשירים בעלות של 4,000 דולר כל אחד.

 

המכשיר מעניק את סריקות כף הרגל ללקוח בחינם, כשמטרתו למעשה לקדם מכירות של מדרסים מתוצרת החברה. הלקוח גם יכול לקבל את סריקת המידה שלו בדוא"ל או בסלולר וכך להציג אותה בכל חנות. המדידה נשמרת גם במחשבי הרשת, כך שהלקוח יכול להשתמש במדידה גם בחנויות אחרות באותה רשת.

 

לפי נתוני החברה מכ־7,000 מכשירים דומים בנקודות מכירה ברחבי העולם (לרבות בישראל בחנויות אורתופדיה ורשת ריקושט), המכשירים מקדמים מכירות של כ־80 מדרסים בחודש, בעלות ממוצעת של 60 דולר למדרס.

 

פוט לוקר היא גם בעלת רשתות החנויות צ'אמפס ופוטאקשן, ונסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של 2.8 מיליארד דולר. בשנה שהסתיימה ב־30 בינואר 2010 רשמה החברה הכנסות של כ־4.8 מיליארד דולר (ירידה של 7.3% לעומת השנה שקדמה לה), וחזרה לרשום רווח תפעולי אחרי שנתיים של הפסדים תפעוליים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x