$
פרסום ושיווק

חיים בוהן יורד מהמסך: הסיפור המלא מאחורי מלחמת הקמפיינים

בתמי 4 לא אהבו את הפרסומת החדשה של מי עדן הלועגת למכשירי סינון המים שלה והרשות השנייה פסלה את הפרסומת לשידור בטלוויזיה

שלי פריצקר 10:3309.02.11

החל מהיום (ד') הפרסומת החדשה של מי עדן, "חיים בוהן", לא תשודר בעקבות תלונה שהגישה תמי 4 מקבוצת שטראוס לרשות השנייה המפקחת על שידורי הטלוויזיה.

 

בסוף השבוע עלתה לטלוויזיה פרסומת הלועגת למים המסוננים של תמי 4, במסגרתה רואים את השף חיים בוהן וזוגתו מבשלים באופן מרושל במטבחם הביתי ובחסות "עמי מדירה 4 המשווק מים מסוננים", רמז למכשירי הסינון של תמי 4.

 

כפי שנכתב לראשונה ב"כלכליסט", החברה שעומדת מאחורי הפרסומות היא מי עדן באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן. הערב אמור להופיע הפרזנטור האמיתי חיים כהן של הקמפיין עם המסר לפיו המים המינרליים של החברה הם הדבר האמיתי.

 

 

בתמי 4 כאמור לא אהבו את הקמפיין ודרשו להוריד את הפרסומת. מקבוצת שטראוס נמסר כי החלטת הרשות השנייה מדברת בעד עצמה. ברשות השנייה אישרו את הדברים.

 

גורמים בסביבת מי עדן מסרו כי "אחרי 3 שנים שבהם תמי 4 השתוללה באין מפריע נגד סחיבת הבקבוקים של מי עדן, פתאום הם בלחץ כי עכשיו אנחנו מספרים את האמת שתמי 4 זה כולה מי ברז מסוננים".

 

לדבריהם, באדלר חומסקי - המשרד המפרסם את תמי 4 - ובחברת המים עצמה "פוחדים כי החגיגה שלהם נגמרה ולכן הם פונים לרשות בבכי".

 

"האמת תנצח"

 

עוד הוסיפו, כי "מבחינתנו האמת תנצח: תמי זה לא מותג מים אלא מכשיר חשמלי כמו מגהץ ומאוורר שבסך הכל מסנן מי ברז, לעומת מי עדן שזה מותג מים מינרליים אמיתיים".

 

הרשות השנייה ביקשה מהחברה לבצע תיקונים ולדבריהם לפני שהמתחרים מכריזים על ניצחון, מלכתחילה תוכנן קמפיין המשך ובינתיים הם נהנים מהבאזז מסביב.

 

יש לציין כי הקמפיין החדש של מי עדן מלווה גם בפעילות ענפה באינטרנט הכוללת באנרים, סרטונים ביוטיוב וגם עמוד פייסבוק מיוחד שנבנה עבור הדמות חיים בוהן, ולכן אותם סרטונים מופיעים גם ברשת. לפי גורמים בקרב משרד הפרסום ראובני פרידן, כרגע הפעילות באינטרנט תימשך כרגיל.

 

תקציב הפרסום של שטראוס טופל עד לפני 3 שנים בראובני פרידן. לפני כ-4 חודשים קיבל המשרד את מי עדן אשר טופל עד אז בבאומן בר ריבנאי.

 

מאדלר נמסר כי הם מצטרפים לתגובה של שטראוס. מראובני פרידן לא נמסרה תגובה.

 

הרשות השנייה: התשדיר מנוגד לכללי האתיקה

 

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסרה בתגובה: "בעקבות פנייתה של חברת 'תמי 4' לרשות השנייה בנוגע לתשדירי קמפיין 'חיים בוהן' אשר אושרו לשידור ע"י זכייניות הערוצים 2 ו-10, בדקה הרשות ומצאה כי התשדירים מטעמה של חברת 'מי עדן' עומדים בניגוד לכלל 16 לכללי האתיקה בפרסומות, האוסר על תקיפתם של גופים ומוצרים אחרים והמעטה בערכם, בדרך שאינה הוגנת או ע"י הטעיה. וזאת בשל השפה הפרסומית בה נעשה שימוש במסגרת התשדיר. הרמיזות, ההפניות והמסרים בתשדיר מחזקים את הטענה שהוא עומד בניגוד לכלל 16. לנוכח הדברים, החליטה סמנכ"ל הטלוויזיה ברשות השנייה כי התשדירים אינם מאושרים עוד לשידור".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x