$
פרסום ושיווק

רבוע כחול מציעה למכירה את ד"ר בייבי

ל"כלכליסט" נודע כי רבוע כחול רוצה 5.4 מיליון שקל עבור תשעת סניפי רשת מוצרי התינוקות שבבעלותה

אורנה יפת 09:4504.01.11

רבוע כחול מנסה למכור את רשת מוצרי התינוקות ד"ר בייבי, תמורת 5.4 מיליון שקל - כך נודע ל"כלכליסט". ד"ר בייבי היא חלק מבי קמעונאות, זרוע הנון־פוד של רבוע כחול. רבוע מנסה למכור את רשת הקמעונאות על תשעת הסניפים שבבעלותה, כאשר עבור כל אחד מהם היא דורשת סכום של 600 אלף שקל.

בנוסף לסניפים שבבעלות החברה, לד"ר בייבי עוד 18 סניפים המופעלים על ידי זכיינים, אך אינם נכללים במסגרת העסקה.

 

רבוע כחול עשתה מאמצים למכור את הרשת עד סוף 2010 והיתה מוכנה להתפשר על מחירה, אך לפי שעה טרם מצאה קונה. ל"כלכליסט" נודע כי מדובר בעסקה מורכבת, שכן בחלק מהסניפים שהרשת מפעילה היא צמצמה את שטחי המסחר והשכירה אותם בשכירות משנה למפעילים של אחת מרשתות בי קמעונאות - מה שידרוש מהרוכשים העתידיים של הרשת לנהל מו"מ נפרד מול שוכרי המשנה.

 

על פי ההערכות, הסניפים שבבעלות הרשת מגלגלים מחזור של כ־38 מיליון שקל בשנה, והרשת מסבה לרבוע כחול הפסדים של עשרות מיליוני שקלים.

 

בי קמעונאות היא בעלת המותגים ורדינון, נעמן פורצלן, ששת, כפר השעשועים, ד"ר בייבי והכל בדולר. ב־2005 רכשה רבוע כחול 50% ממניותיהם של מייסדי הרשת, אבי כץ ורונן לוי. בי קמעונאות לא כללה אז את ד"ר בייבי, שנרכשה במשותף מאוחר יותר באותה שנה. ב־2008 רכשה רבוע כחול עוד 25% מכץ ולוי תמורת 35 מיליון שקל, ובאוקטובר האחרון השלימה את רכישת הרשת כשרכשה את חלקם של כץ ולוי (15%) תמורת 28 מיליון שקל, לאחר שניסתה ללא הצלחה למכור לכץ ולוי את חלקה.

 

שוק מוצרי התינוקות עבר לא מעט טלטלות בשנה האחרונה. עד לפני כמה חודשים היתה גם רשת שילב הוותיקה על המדף. הרשת, שנוסדה ב־1974 ומונה 47 סניפים, הוצבה לראשונה על המדף, ובעליה, איציק ושושי אורן, דרשו עבורה כ־150 מיליון שקל; משלא מצאו קונה, החליטו הזוג אורן שלא למכור את החברה.

 

מרבוע כחול נמסר בתגובה: "למרות מספר פניות שנעשו אלינו בעבר, רשת ד"ר בייבי אינה מוצעת למכירה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x