$
מדיה

"הריאליטי לעולם לא יירד מהמסך"

אחד המפיקים הבכירים בתעשיית השעשועונים, הווארד האנטרידג', הגיע לישראל מטעם פרימנטל האמריקאית, יוצרת "אמריקן איידול" ו"ה־X פקטור". רגע אחרי שייעץ לתוכנית "שחקו אותה בגדול", הוא מסביר בראיון לכלכליסט איך למרות הצלחת הריאליטי, לשעשועונים יש עוד מקום של כבוד בטלוויזיה

מיכל תוסייה כהן 10:0329.11.10

"טלוויזיה זה עולם של אינסטינקטים. אם אתה מצליח יותר משאתה טועה, תהיה אדם עשיר", מתמצת הווארד האנטרידג' (Howard Huntridge) את עקרון ההצלחה על המסך הקטן במשפט אחד. האנטרידג' (64) הוא אחד המפיקים המצליחים בעולם תוכניות השעשועים, והוא הגיע לפני כחודש לבקר בארץ כיועץ של חברת ההפקה פרימנטל לקראת עליית השעשועון החדש של הזכיינית רשת "שחקו אותה בגדול". , שהצליחה כבר לגרוף בשתי התוכניות ששודרו רייטינג נאה של 22.4% ו- 24% בתוכנית האחרונה. מפיק התוכנית בישראל אסף גיל, שאחראי בין השאר ללהיט הריאליטי התורן "מאסטר שף", תיאר את האנטרידג' כ"מי שמבין בשעשועונים יותר מכולנו ביחד, ומבין מה עובד ומה לא. הוא ייעץ לנו במסגרת ההפקה בכל דבר אפשרי, מהתאורה ועד התפאורה וכלה במוזיקה. כל עצה שלו שווה המון".

 

הווארד האנטרידג' הווארד האנטרידג'

אך האנטרידג' עצמו, שאחראי על הצלחות של תוכניות כמו "עשינו עסק", "פחות או יותר" ו"טוטו משפחתי", מעיד ש"אף אחד לא באמת יודע מה יכול להצליח, אחרת לכולם היה הרבה מאוד כסף. ההצלחה הכי גדולה שהייתי קשור אליה היתה דווקא פורמט שחשבתי שהוא די מטופש בשם 'חור בקיר', שקנינו מיפן. תוכנית שבה אנשים צריכים להתאים את עצמם לחור בקיר שמתקדם לעברם ואם הם לא מצליחים הם נופלים לבריכה. (התוכנית שודרה בערוץ 10 בשם 'ראש בקיר' — מת"כ). הפקנו אותה לכמה ארצות בכל העולם. אני זוכר שממש הופתעתי מההצלחה שלה, ומאז אני מרגיש שבאמת אי אפשר לדעת מאיפה יבוא הלהיט הבא".

 

לראות את הכוכב נולד

 

בתור מומחה לשעות הפריים טיים, מה צפוי לככב על המסך שלנו בשנים הקרובות?

"החברה שבה אני עובד, פרימנטל, מפיקה תוכניות כמו 'אמריקן איידול', 'ה־X פקטור' ו'בריטן גאט טלנט' (התוכנית שגילתה את הזמרת סוזן בויל לפני כשנה. בארץ שודרה תחת השם 'הדבר הגדול הבא' ברשת, ולפי שעה לא צפויה עונה נוספת - מת"כ). אני מאמין שהתוכניות האלו ימשיכו לשלוט במסך. גם כשהן התחילו להצליח, אף אחד לא צפה את זה. הרי כל התוכניות האלו היו 'סוס מת' לפני 15 שנה ואף אחד לא רצה לגעת בהן. כשהן חזרו לשידור והצליחו, זה לא היה ברור מאליו. היום אני יוכל לומר בביטחון שהריאליטי לעולם לא יירד מהמסך. אנשים אוהבים לראות כוכבים נוצרים ברגע. גם היום יש מאות ערוצים וכל דבר שיש לו סיכוי להצליח, עולה מתישהו לשידור".

 

שעשועוני העתיד

 

אך ההצלחה שלך הגיעה דווקא מהפקת שעשועונים.

"באמצע שנות השמונים התחלתי לעבוד כמפיק והבאתי תוכניות כמו 'The Price is Right' מאנגליה לארצות הברית, תוכנית ששודרה אחר כך ב־30 מדינות. זו היתה ההתחלה של התעשייה. עם זאת, אני יכול לומר בדיעבד שלא הבנו באופן מלא את המשמעות הבינלאומית. מה שיצרנו פשוט התאים באופן טבעי לכל מדינה. אני חושב שהבינו את הכוח של פורמט כמוצר בינלאומי רק עם ההצלחה של חברת אנדמול בתוכנית 'האח הגדול'. הבנו שהצלחה יכולה להיות כל דבר שכולל דרמה ויצרים".

 

בעבודתו רגיל האנטרידג' לטוס מדי שנה לעשרות מדינות בעולם כדי לייעץ בהפקת התוכניות של פרימנטל. "זה תמיד נותן לי תחושה של גאווה לראות תוכנית בשפה זרה, למרות שבסופו של דבר התוצאה היא כמעט זהה בכל רחבי העולם".

 

במה שעשועוני העבר שונים מאלו שמופקים היום?

"היום המטרה היא לגרום לאדם שיושב בבית להיות אקטיבי. בעבר היו שאלות של נכון או לא נכון, או שהמשתתף היה צריך לדעת את התשובה. היום נותנים מספר תשובות אפשריות כדי שהצופה בבית יתחיל לחשוב מהי התשובה הנכונה וימשיך לצפות במסך".

 

מה דעתך על תעשיית הפורמטים הישראלית ביחס לשאר העולם?

"התחלתי את הקשר עם ישראל בשנות השמונים המאוחרות דרך חיים גיל, שהוא אבא של אסף גיל, שמפיק כעת את 'שחקו אותה בגדול'. הוא יצר גרפיקה ממוחשבת לשעשועונים, שבעבר היו לוחות פיזיים. מאז אני בקשר טוב עם ישראל. מה שטוב אצלכם זה שיש לכם אינסטינקטים להבין מה יכול לעבוד ואיך. זה מפני שאתם מאוד יצירתיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x