$
פרסום ושיווק

בלעדי "לכלכליסט": אסם וטרה מעלות מחירי מוצרים

בשל התייקרות חומרי הגלם תעלה אסם מחירים בינואר בשיעור שטרם נקבע, וטרה תעלה מחירים בתוך שבועיים ב־1.5%–4%. שטראוס ויוניליוור שוקלות צעדיהן

אורנה יפת 07:0211.11.10

חברות המזון מתכוונות לייקר את מוצריהן על רקע עליות המחירים של חומרי הגלם בעולם. כך נודע ל"כלכליסט". מחלבת טרה צפויה להעלות בתוך שבוע עד שבועיים את מחיר מוצרי החלב שמתוצרתה. היקף ההתייקרות ינוע בין 1.5% ל–4%. הקטגוריות שיתייקרו יהיו קוטג', גבינות לבנות וגבינות צהובות.

 

חברת אסם תעלה את מחיר מוצריה בינואר 2011. החברה טרם הודיעה לרשתות השיווק על ההתייקרות הצפויה, ובימים אלה מגבשים בחברה את רשימת המוצרים ואת שיעור ההתייקרות. עליית המחירים תכלול את מוצרי טבעול המבוססים, בין היתר, על סויה ותירס.

 

אסם, אחת משלוש יצרניות המזון הגדולות בארץ (לצד תנובה ושטראוס - א"י), מייצרת מוצרי מזון יבשים כגון פסטה, רוטבי מיונז, קטשופ ואלף האיים, חטיפים במבה וביסלי, מרקים מוכנים, מוצרי מאפה כגון עוגות, עוגיות וקרקרים, וכן מייבאת דגני בוקר וקפה של נסטלה העולמית. העלאת המחירים צפויה בכל הקטגוריות, שכן מרבית המוצרים מבוססים על סוכר, חיטה, שמן וחומרי גלם נוספים שמחיריהם בארץ ובעולם עלו כתוצאה מנזקי טבע ומזג אוויר קיצוני. בשבועות האחרונים עלו בארץ מחירי השמן, הקמח והסוכר בשיעור ממוצע של 20%.

 

לפני כשבועיים הודיעה מחלבת תנובה על ייקור מוצרי החלב מתוצרתה בשיעור של 1.6%–4.5% בשל התייקרות חומרי הגלם.

 

גם בחברות שטראוס ויוניליוור עוקבים אחרי עליות המחירים בשוק, ולא מן הנמנע כי מחירי המזון שלהן יעלו אף הם בקרוב.

 

מאסם נמסר בתגובה: "בארבעת החודשים האחרונים חלו עליות חדות במחירי חומרי הגלם המרכזיים בתעשיית המזון: הסוכר התייקר בשיעור של כ־63%, החיטה התייקרה בכ־40%, השמן התייקר בכ־30% והתירס זינק אף הוא בשיעור של כ־50%. על רקע זה, ולאחר שנמנעה מהעלאת מחירים במשך שנתיים וחצי, בוחנת אסם בימים אלה את מידת השפעתן של העליות בחומרי הגלם על מחירי המוצרים. בהתאם לתוצאות הבדיקה צפויים עדכוני מחירים בתחילת השנה, אך הפרטים עדיין לא גובשו".

 

מטרה נמסר: "נגיב כשיהיה לנו מה להודיע".

 

משטראוס ומיוניליוור נמסר כי החברות עוקבת אחר התנודתיות הגבוהה במחירי חומרי הגלם והן שוקלות את צעדיהן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x