$
פרסום ושיווק

רשת קיקה תשווק גם מוצרים ישראליים

החברה תרכוש מוצרי חשמל וריהוט מספקים מקומיים; תקציב הפרסום של קיקה יעמוד על 10 מיליון שקל בשנת ההשקה. החנות הראשונה תיפתח בנתניה בקיץ 2011

אורנה יפת 10:1010.11.10

רשת קיקה ישראל תקנה סחורה גם מספקים ישראלים, וזאת בניגוד לרשת איקאה שמחויבת לרכוש את כלל מוצרי החנות מהחברה העולמית בלבד. קיקה תרכוש מספקים מקומיים פרקטים, שטיחים, ואף מוצרי חשמל למטבח ושולחנות אוכל.

 

רוב החנויות של רשת קיקה נמצאות באוסטריה, המדינה־האם,

ועל כן בחנויות אלה ובחנויות שמפעילה החברה במזרח אירופה המוצרים ברובם של המותג קיקה. בישראל יהיה משקל גדול יותר לספקים מקומיים בגלל עלויות השינוע ונושא התקנים. כך למשל, קל יותר לקיקה להחזיק מוצרי חשמל של ספק ישראלי שעומדים בתקן של מכון התקנים, ולא צריך להוסיף עליהם תשלום של עלויות השינוע.

 

ישראל היא המדינה הראשונה שבה קיקה מעניקה זיכיון "מעבר לים". עד כה הפעילה החברה האוסטרית חנויות במדינה־האם ובמדינות סובבות, ובהן הונגריה, צ'כיה, רומניה, סלובקיה, קרואטיה וסרביה. בקיקה העולמית רואים בישראל דוגמה למודל של פעילות באמצעות זכיין מחוץ לאירופה, ומידת ההצלחה בישראל תהווה שיקול בהמשך פיתוחה של הרשת באזור הים התיכון ובאירופה.

 

משקיעים בפרסום

 

תקציב הפרסום של רשת הרהיטים קיקה בישראל יעמוד בשנה הראשונה להשקה על 10 מיליון שקל. הרשת תפעל בעיקר באמצעות פרסום באינטרנט, פעילות ברשתות חברתיות ופרסום בעיתונות. טרם הוחלט אם תפרסם גם בטלוויזיה.

 

בימים אלה מנהלת החברה מו"מ עם משרד הפרסום גיתם BBDO, והיא פנתה גם למשרד הפרסום פוקס־גורן־גלעדי בבקשה להגיש לה פרזנטציות בתוך שבועיים. קיקה אינה מתכוונת לערוך מכרז בין משרדי פרסום מקומיים, אלא תבחר את אחד משני המשרדים או שתחלק את התקציב, שכן פוקס־גורן־גלעדי הוא משרד קטן וצעיר אך לבעליו קשר משפחתי עם אשטרום, המחזיקה 15% בקיקה ישראל. יתר המניות מצויות בידי איש העסקים סלומון בטיטו.

 

בחודש הבא צפויים להגיע לישראל ראשי קיקה העולמית - בני הדודים פול קוך ואנדריאס וילהלם, כדי לבחון את התקדמות הבנייה של החנות הראשונה שתיפתח בנתניה. החנות צפויה להיפתח בקיץ הקרוב על שטח כולל של 18,000 מ"ר ובהשקעה של 35 מיליון שקל. 20 מיליון שקל יושקעו במלאי ובציוד, והשאר בעיצוב החנות.

 

אף שבניית החנות קרובה לסיומה, טרם נקבע מועד לפתיחתה בשל עתירה מינהלית שהגישו בעלי עסקים בנתניה, בטענה כי המבנה מוקם בעקיפה של דיני התכנון והבנייה.

 

40% משטח המסחר של החנות בנתניה יכלול אביזרים ואקססוריז לבית כגון מוצרי טקסטיל, מוצרי מטבח, דברי נוי ואביזר אמבטיה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x