$
פרסום ושיווק

פז משקיעה 20 מיליון שקל במיתוג מתחמי הקפה ב־Yellow

במסגרת המהלך נבנו מתחמי קפה במודל של חנות בתוך חנות ב־35 חנויות ילו, ועד סוף השנה יורחב הקונספט ל־80 חנויות. מנכ"ל פז, יונה פוגל: "הדור הבא של חנויות ילו הוא מנוע הצמיחה שלנו"

אורנה יפת 10:4813.10.10

קבוצת פז מרחיבה את תחום הקפה בחנויות ילו וממתגת את מתחמי הקפה בחנויות Yellow Cafe Lavazza. במסגרת המהלך נבנו מתחמי קפה במודל של חנות בתוך חנות, בחלק מהסניפים מוצעים מקומות ישיבה וכן הוכשרו מוכרנים לתפקיד בריסטות (מכיני קפה). בנוסף, החברה נכנסת לשוק מכונות הקפה הביתיות,

והיא תמכור מכונות וקפסולות של המותג Saeco מקבוצת פיליפס, במחיר של 700 שקל.

 

פז השקיעה 20 מיליון שקל במהלך, והוא נעשה בשיתוף חברת המחקר מקינזי וחברת פאוזה. "אנחנו מדברים על הדור הבא של חנויות ילו", אמר יונה פוגל, מנכ"ל פז. "כיום יש 35 חנויות שמיישמות את הקונספט החדש, ועד סוף השנה יהיו 80 חנויות". במקביל מרחיבה החברה את קטגוריית מוצרי המכולת בחנויות, והיא תמכור 250 מוצרים נמכרים ביותר בקטגוריות החלב, הפארם וחומרי ניקוי.

 

מחזור המכירות השנתי של ילו עומד כיום על 550 מיליון שקל, ולדברי פוגל, הקבוצה תמשיך לפתח את המתחמים הקמעונאיים. כיום יש לפז 46 מתחמים, ובמהלך השנה הקרובה ייפתחו 14 מתחמים נוספים. בנוסף, עד 2012 מתכננת החברה להגיע ל־275 חנויות, לעומת 230 חנויות כיום.

 

"הדלק הוא עדיין מנוע צמיחה מרכזי של חברות הדלק, אבל המחיר לדלק קשיח. מחיר הבנזין מפוקח ויש תקרה שעד אליה אתה יכול לצמוח", סיפר פוגל ל"כלכליסט". "מנוע הצמיחה שלנו הוא חנויות הנוחות, שם אין תקרה לצריכה והביקוש הוא אינסופי". לדבריו, במחצית הראשונה של 2010 צמחו מכירות ילו ב־17% והרווח הנקי עמד על 258 מיליון שקל. הצמיחה במכירות היא תוצאה של הרחבת מגוון השירותים שהרשת מציעה. עוד מסר פוגל כי הרחבת תחום הקפה נועדה להכפיל את מכירות הקפה והמאפה בשנתיים הקרובות.

 

עם זאת, מסתמן כי הרשת לא תיכנס לתחום מוצרי הביטוח, כפי שעשתה לאחרונה רשת רמי לוי שיווק השקמה. "פז ניסתה לפני הרבה שנים להיכנס לתחום הביטוח, והמהלך לא הצליח. לא נראה שניכנס לזה", אמר פוגל.

 

בשלוש השנים האחרונות עמד הרווח הנקי של קבוצת פז על 1.8 מיליארד שקל, והיא חילקה דיבידנדים בהיקף של 850 מיליון שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x