$
פרסום ושיווק

מנכ"ל איקאה ישראל לא מתרגש מקיקה: "היא תצטרך להתאים את עצמה אלינו"

בעוד שנה תפתח קיקה את החנות הראונה שלה בארץ, ליד איקאה בנתניה. שלומי גבאי: "אנחנו מכירים את הרשת הזו, ואנו עסוקים בלהמשיך ולהתייעל". איקאה השיקה את הקטלוג ל-2011 עם הנחות של 2%

אורנה יפת 09:4501.09.10

"ענף הרהיטים עדיין מתנהל באופן ילדותי במדינה. מרביתו עדיין בחנויות הפרטיות ורק 30% ממנו ברשתות הריהוט. אני מברך על כניסת קיקה, שתכנס תחת הרשתות נפח פעילות גדול יותר מהשוק ותעזור להניע קניות לרשתות". כך אמר שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה, ל"כלכליסט". לדבריו, עד כניסת איקאה 90%

משוק הריהוט היה בחנויות הפרטיות הקטנות.

 

גבאי מסרב להתרגש מכך שקיקה עומדת לפתוח בעוד שנה חנות בצמוד לאיקאה בנתניה וקיבלה חיזוק באמצעות חברת הנדל"ן אשטרום נכסים שרכשה 15% ממנה ותעזור לה בפתיחת חנויות. " אנחנו מכירים את קיקה ממדינות נוספות בהן היא פועלת לצד איקאה, ואנו עוסקים בלהמשיך להתייעל, לוודא איכויות ולהוריד עלויות וכך נמשיך לעשות. קיקה תאלץ להתאים את עצמה לאיקאה בסטנדטים של ישירות, איכות ובחווית הקנייה".

 

איקאה ישראל משיקה היום את הקטלוג שלה לשנת 2011 וחוגגת 60 שנה להפקת הקטלוג הבינלאומי. בישראל זהו הקטלוג ה-11 והוא יופץ בכ-1.25 מיליון בתי אב בהשקעה של 8.5 מיליון שקל. בקטלוג יוצגו השנה 687 מוצרים חדשים מתוך 2809 פריטים שנמכרים בחנויות בנתניה ובראשון לציון.

 

כמו שנהגה בשנים האחרונות, גם השנה מורידה החברה מחירים בשיעור של כ-2% במגוון המוצרים ומתחייבת לשמור על מחיר קבוע למשך שנה שלמה. יחד עם זאת, מדובר בירידה נמוכה יותר ביחס לירידות בשנים קודמות שעמדו על 5% ועל 3.5%.

 

לדברי גבאי, "ההנחה היא פונקציה של היכולת של היבואן להפחית עלויות דרך התייעלות לוגיסטית ורכש במחירים טובים יותר אבל היא גם מושפעת מערך המטבעות. שער המטבע השפיע עלינו לרעה השנה. הירידה של האירו ביחס לשקל השפיעה גם היא על גובה ההנחה שאנחנו מעניקים. איקאה רוכשת מטבע שנה וחצי מראש והעובדה שהמטבע ירד בשוק הייתה לרועץ עבורינו". לדבריו, בניגוד לעבר, כיום לא מעט מהמוצרים עליהם ניתנת הנחה הם מוצרים שנמצאים בשורה הראשונה של המכירות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x