$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": ניר זיכלינסקי נכנס כשותף ב-No Name

חברת הייעוץ SRI שבבעלות זיכלינסקי ומיקי גרנות תיכנס כשותפה בחברת האופנה, לפי שווי חברה של 22 מיליון שקל. הכניסה של SRI לשותפות לא תבוצע בתמורה למזומן, אלא בתמורה לשירותי ייעוץ. בכוונת גרנות להוביל מהלך של יציאת No Name לחו"ל

רחלי בינדמן 10:1526.07.10

לרשת האופנה No Name שבבעלות איש העסקים דני ויצמן נכנס שותף אסטרטגי חדש, שיקבל לידיו 50% ממניות החברה וצפוי לחולל שינויים ארגוניים מרחיקי לכת בחברה, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בחברת הייעוץ הבינלאומית SRI Consulting, בבעלותם של מיקי גרנות וניר זיכלינסקי.

 

שווי

המניות שתקבל לידיה SRI מוערך ביותר מ־11 מיליון שקל, המשקף ל־No Name שווי חברה הגבוה מ־22 מיליון שקל.

 

בעקבות פניית "כלכליסט" אמר מיקי גרנות, מנכ"ל SRI, כי בכוונת SRI להוביל מהלך של יציאת No Name לחו"ל. בנוגע להנפקה עתידית הוא מודה: "עוד מוקדם, אבל זו תמיד אפשרות. צריך להבין שהחברות שבהן אנו משקיעים מציגות צמיחה מהאמצעים שלהן, ויציאה להנפקה היא רק לצורך גיוס כספים".

 

הכניסה של SRI לשותפות לא תבוצע בתמורה למזומן אלא בתמורה לשירותי ייעוץ שהיא כבר מספקת לחברת האופנה, שמתמודדת עם קשיים. עד כה התשלום בגין שירותי הייעוץ של SRI היה מבוסס על אחוזים מהגידול ברווחים של No Name, אלא שכעת תקבל SRI בעבור שירותי היעוץ שלה אחוזים במניות של No Name.

 

במסגרת העסקה תטמיע SRI את המודל הייחודי שלה, הנקרא Return On Stakeholders Investment, שמטרתו להגדיל באופן עקבי את הערך שחברות מייצרות עבור "מחזיקי העניין" שלהן (הכוללים גם את העובדים והספקים). הייחודיות של ההסכם בין הצדדים היא למעשה בשינוי שיטת התגמול של חברת הייעוץ.

 

ל־SRI ולצוות הניהולי שלה ניסיון עשיר בתחום הייעוץ לחברות בכלל ולחברות בתחום האופנה בפרט, ובכלל זה חברות אופנה הפועלות בהודו ובארצות הברית.

 

מרחיבים את ההיצע

 

רשת No Name מונה 23 סניפים, מתוכם 19 סניפים בבעלות הרשת, והיתר מופעלים באמצעות זכיינים. מיקי גרנות ימונה ליו"ר חברת האופנה, בעוד שלצדו של דני ויצמן, המכהן כמנכ"ל החברה, יצטרף מנכ"ל משותף מטעמה של SRI.

 

בימים אלה נערכת No Name להרחבת ההיצע בפריטי האופנה שיוצעו ללקוחות, כדי להביא לגידול במכירות ולצמיחה מואצת של הרשת. נוסף על כך, הסניף המרכזי שלה בדיזנגוף סנטר יתוגבר בכוח אדם נוסף, במקביל לצמצום שתי חנויות שמוקמו בסמוך לסניף זה.

 

גרנות הסביר כי "הסכם ייחודי זה מאפשר למעשה לקונה ולרוכש לבנות מערכת אמון וערך שותפות אמיתי שלא מהווה רק אקט פורמלי של קנייה ומכירה. בהשקעות רגילות גם הקונה וגם המוכר נמצאים בסיכון, כיוון שרק לאחר שההשקעה בוצעה ניתן לאמוד את טיב השותפות שלעתים מתגלית כטעות. בהסכם מסוג זה העסקה מבוססת על שותפות מלאה הנוצרת מאינטרס משותף. המודל שאנחנו מביאים יגרום לחברה למנף את עצמה במסגרות העומדות לרשותה. No Name היא חברה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי, ואנחנו מאמינים כי ביחד נגיע לפסגות גבוהות".

 

הבעת אמון ברשת

 

גרנות פירט את המודל שעל בסיסו עובדת SRI: "בדרך כלל חברות מכוונות לעשות עוד ועוד כסף כשבעלי המניות הם המרוויחים העיקריים. אבל לא רק כסף מניע עסק. אם העובדים שלך או הספקים שלך שונאים אותך ולא רוצים לעבוד בשבילך, לא תוכל לעשות כסף לאורך זמן. לכן, כדאי לבנות, למשל, מודל שבאמצעותו מסייעים לספקי החברה לצמוח יחד איתה. למשל, להעניק לספקים שמספקים רמת שירות גבוהה תשלום גבוה יותר או לתת להם בלעדיות. הצמיחה מתחלקת כך בין הספק לבין החברה.

 

דני ויצמן, בעלי רשת האופנה No Name, אמר כי "השותפות עם SRI היא צעד משמעותי ומעידה על הבעת האמון הקיים ברשת וביכולותיה".

 

SRI הוקמה על ידי ניר זיכלינסקי. הקבוצה עוסקת ברכישות, מיזוגים ושיתופי פעולה, ובכלל זה כוונה להקים קרן השקעות ראשונה מסוגה, שמטרתה להשקיע בחברות מסורתיות בעלות יכולות עסקיות־פיננסיות, וכן בפעילות ייעוץ וליווי של חברות בארץ ובעולם. המיזם האחרון של SRI שנחשף בתקשורת היה בתחום ההייטק. SRI הקימה עם חברת מסטר תוכנה של עופר לוי ומיכאל ליבנר בית תוכנה בבעלות משותפת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x