$
מדיה

HOT ו-yes לא יחויבו להציע לצרכנים חבילה צרה במחיר מופחת

כך נקבע בחוק ההסדרים. בהתאם להחלטה לא יתאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות

מיכל תוסייה כהן 16:5918.07.10

חברות הכבלים והלווין לא יחויבו להציע לצרכנים "חבילה צרה" של ערוצים במחיר מופחת, כך נקבע בחוק ההסדרים. זאת על אף שדו"ח של ארגון "אמון הציבור" שהוגש למשרד האוצר לקראת הדיון על חוק ההסדרים קבע כי מחירי חבילות הערוצים בישראל יקרים יותר ב-177% בהשוואה לשאר מדינות העולם,

כשהפערים הסתכמו בעשרות דולרים במונחי שווי קנייה.

 

משמעות נוספת של ההחלטה היא ביטול סופי של השלב השני של הרפורמה בשוק הטלוויזיה, אשר אמור היה לאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות כדי לכסות על הפסדים צפויים מהחבילה הצרה.

 

HOT ו-yes ניהלו מאבק של קרוב לשנתיים ברעיון "החבילה הצרה". החברות טענו כי חבילה כזו תשבור את המודל הכלכלי לפיו הן מתנהלות ותוביל אותן לחובות כבדים.

 

במסגרת חוק ההסדרים הוחלט כי אגרת הטלוויזיה תעלה בשנים 2011-2012 ב-5% מדי שנה. זאת בניגוד להצעת החוק הקודמת, לפיה האגרה תעלה ב-10% מדי שנה. ב- 2013 תחול ירידה הדרגתית באגרה ב-5%, ב- 2004 אגרת הטלוויזיה תרד ב-4%, וכל שנה אחרי כן תרד ב-1%. כך עד לשנת 2025.

 

עם זאת, אגרת הרדיו רק תלך ותגדל בשנים הקרובות. בין השנים 2012-2011 תעלה האגרה ב- 20% כל שנה. רק בשנת 2013 היא תופחת ב-16%, וב-2014 ב-20%.

 

כמו כן נקבע במסגרת חוק ההסדרים מבנה ניהולי חדש לרשות השידור. ראשית, מליאת רשות השידור תבוטל ואת מקומה תמלא מועצת רשות השידור. כמו כן תקום ועדת איתור לתפקידים ברשות השידור, אשר חבריה ימונו על ידי הממשלה. סעיף זה מהווה ניצחון לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שביקש לשמור על כוחה של הממשלה ברשות השידור.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x