$
פרסום ושיווק

המפרסמים זועמים על הרייטינג הנמוך של הקדם האירוויזיון

לטענתם, בקדם-אירוויזיון הובטח להם רייטינג של תוכנית פרימיום (מינימום של 20%), ובפועל הוא עמד 17% בלבד. רשת גובה כ-30% יותר על דקת שידור בתוכנית פרימיום

רון גרנות 09:1117.03.10

נתוני הרייטינג הנמוכים (17%) שהשיג משדר הקדם־אירוויזיון ששודר שלשום ברשת הצליח להרגיז לא רק את אנשי רשות השידור, אלא גם את המפרסמים והפרסומאים. בכירים בענף הפרסום סיפרו אתמול ל"כלכליסט" כי בעקבות פרסום נתוני הרייטינג זעמו המפרסמים משום שלטענתן, נתוני הרייטינג אינם מצדיקים את המחיר ששילמו עבור דקת הפרסום במשדר הקדם אירוויזיון.

 

לדברי הפרסומאים, בזכיינית הבטיחו שמדובר ב"משדר ספיישל" שיהיה בשידור חי - משבצת עם ממוצע רייטינג של 20% לפחות.

 

 

המפרסמים משלמים כ־30% יותר על רייטינג ממוצע כזה מאשר על תוכנית רגילה. בסופו של דבר השיגה התוכנית רייטינג של 17% בלבד, וכל החלק התחרותי של הצגת השירים באולפן לא שודר בשידור חי, אלא צולם ביום ראשון.

 

בכיר באחת מחברות רכש המדיה אמר אתמול ל"כלכליסט" כי: "רשת מתמחרת בצורה מסויימת תוכניות פרימיום, בעוד שבפועל היא משיגה רייטינג של חצי מהתוכניות של קשת. 'האח הגדול' ו'הרווק' משודרות כתוכניות פרימיום, ואילו אירוע הקדם־אירוויזיון הוצג למפרסמים כסופר־פרימיום. החברות המפרסמות כועסות על כך שלא קיבלו את התמורה לכספן".

 

יצויין כי קיימים מפרסמים שמשלמות מחיר שאינו תלוי ברייטינג, אולם יש מפרסמים שלהם הסכמים שנתיים, שבמסגרתם קיימים תנאים מוקדמים לגבי תוכניות פרימיום. לדברי חברות רכש מדיה אחרות, מאותם מפרסמים לא התקבלו תלונות.

מרשת נמסר בתגובה: "אנחנו לא מנהלים את עניינינו העסקיים מעל דפי העיתון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x