$
פרסום ושיווק

הצצה ראשונה לסניף H&M: "נביא עשרות פריטים חדשים בכל שבוע"

כך מבטיח מנכ"ל H&M בישראל, רגע לפני השקת הרשת שמתיימרת לטלטל את שוק האופנה. נראה שהמחירים לא מאכזבים. עכשיו נותר רק לראות אם הם יישארו נמוכים

מיכל תוסייה כהן 07:2709.03.10

שלושה ימים לפני הפתיחה הרשמית של סניף H&M בישראל, קיבלנו הזדמנות להצצה ראשונה בסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב שצפוי להיפתח לקהל ביום חמישי.

 

מזמן לא היתה התרגשות כזו באוויר לפני מסיבת עיתונאים בתחום הריטייל. נראה ש-H&M באמת מצליחה לשנות את חוקי המשחק: לקסטרו, פוקס, זארה ורנואר צפויה מעתה תחרות קשה במיוחד.

 

מחלקת הגברים. החלק המרכזי של חנות M&H בעזריאלי פונה דווקא לנשים מחלקת הגברים. החלק המרכזי של חנות M&H בעזריאלי פונה דווקא לנשים

 

הישראלים שחזרו מחו"ל עם שקיות H&M מלאות בגדים אופנתיים שקנו בזול, בנו לרשת הבגדים השבדית מעמד כמעט פולחני. ישראל אינה ייחודית בעניין: כמעט בכל מדינה שבה הרשת פותחת סניף ראשון, שוק האופנה המקומי מתעורר לחיים, ואלפי צרכנים צובאים על החנות בימים הראשונים לפתיחה.

 

"נביא עשרות פריטים חדשים לפחות בכל שבוע", מבטיח גלעד קרונר, מנכ"ל מאץ' ריטייל, זכיינית H&M בישראל.

המסקנה מסיבוב ראשון בין הקולבים: היה שווה לחכות. שמלות אופנתיות ב־60 שקל בלבד, ג'ינסים ב־119 שקל וז'קטים מעוצבים בפחות מ־200 שקל. טווח המחירים של רוב הפריטים הוא 50–250 שקל.

 

לפתיחה בטוקיו הגיעו 3,000 איש

 

לרגל הפתיחה הגיע לישראל צוות הקמה גדול של H&M מחו"ל, שמלווה את הנציגים הישראלים בהקמת החנות ומתדרך את העובדים. לא פחות מ-100 עובדים יקבלו את פני ההמונים ביום הפתיחה. במקום כבר חיכו לנו מנהלי H&M משטוקהולם, שהגיעו לכבוד הפתיחה. "זה מרגש אותי בכל פעם מחדש", התוודה המנהל האזורי של H&M פר דאר. "לפני חצי שנה פתחנו סניף ראשון בטוקיו, וגם אז היתה התרגשות עצומה. ביום הפתיחה של הסניף הגיעו 3,000 איש". דאר הוסיף שבניגוד לסניפים בחו"ל, מחלקת הקוסמטיקה לא תגיע לארץ.

 

החנות בעזריאלי משתרעת על 2,000 מ"ר. היא מעוצבת בצבעי בסיס: התקרה בשחור והרצפה אפורה. בכל פינה ניצבים קולבי בגדים, אך התחושה אינה צפופה, אלא מרווחת ומוארת.

 

שמלות ערב ב־250 שקל

 

החנות מחולקת כך שכל החלק המרכזי שלה מוקדש לקהל היעד העיקרי של החנות - נשים. אף שרוב הבגדים כבר נמצאים על הקולבים, הסניף עוד לא מוכן לפתיחה. עדיין עובדים על כיוון הספוטים, סבלים מעבירים קופסאות שחורות לחנות והקופאיות במחלקת הילדים מתרגלות את נוהלי התשלום והאריזה.

 

לכבוד הפתיחה, הביאו אנשי H&M את הקולקציה של המעצבת סוניה ריקל, שהוכנה במיוחד לרשת. גם שם המחירים הם בטווח של 150–250 שקל. נראה שהפריטים היקרים היחידים בחנות הם בגדי העור, שמגיעים לכמה מאות שקלים. בצד הימני של החנות נמצאת מחלקת הגברים, ובהמשך מחלקת הלבשה תחתונה. גם מחלקה למידות גדולות יש כאן. השבדים קוראים לזה Big & Beautiful, עם בגדים במידות 44–56. בשורה התחתונה: נראה שבדומה לשאר העולם, גם כאן צפויה H&M לכבוש את לב הצרכנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x