$
פרסום ושיווק

פוקס מתרחבת: תקים 40 סניפים חדשים בחו"ל

בנוסף משיקה הרשת קו חדש המיועד לנשים בהריון. אלי קידר: "המזרח הוא פוטנציאל הצמיחה העיקרי של הרשת בשנים הקרובות"

מאיה זיסר 17:3002.03.10

רשת האופנה פוקס מתרחבת. במקביל להשקת מותגים חדשים מתכננת הרשת הקמת 40 חנויות חדשות בחו"ל.

 

כפי שנחשף ב"כלכלכליסט", בימים אלה משיקה פוקס את המותג FOX MOM TO BE המיועד לנשים בהיריון. בנוסף לכך הכריזה הרשת על תאריך פתיחה של הרשת החדשה של הקבוצה, רשת לכלי בית וטקסטיל לבית תחת המותג  FOX HOME, שתפתח כבר בתחילת יולי הקרוב בהשקעה כוללת של 15 מיליון שקל.  

 

אלי קידר אלי קידר צילום: עמית שעל

עם הכנסת הקולקציה החדשה תוכל פוקס להרחיב את קהלי היעד שלה, מכיוון שהבגדים מיועדים לנשים בהריון אך מתאימים גם לנשים במידות גדולות. מבחינה זו דומה המהלך לצעד שעשתה רשת זארה הספרדית לפני כשנה, כשהשיקה ליין של חולצות במידות גדולות המתאימות גם לנשים בהיריון. 

 

השנה שחלפה לא היתה פשוטה עבור רשתות האופנה הישראליות שמשחקות בחו"ל. "קסטרו לא הצליחה בממדים של פוקס", אומר אלי קידר, מנכ"ל פוקס, ומוסיף, "אנחנו מתכננים לפתוח עוד השנה לפחות 40 חנויות חדשות במדינות שהרשת פועלת בהן, וכמו כן אנחנו נכנס כבר במהלך הרבעון האחרון של 2010 למדינות נוספות בעיקר במזרח - זהו פוטנציאל הצמיחה העיקרי של הרשת בשנים הקרובות". גם רשת ללין אשר בבעלות הקבוצה תפתח כמה עשרות חנויות בלונדון ובסאן פרנסיסקו. לקבוצת פוקס יש נציגות ב-19 מדינות בעולם עם 250 חנויות וומחזור מכירות שעומד על כ-25 מיליון דולר בשנה.

 

פוקס ממשיכה בימים אלה בתהליך מיזוג המותגים תחת חנות אחת גדולה, בשל התחרות הקשה הפוגעת ברווחיות חברות האופנה. פוקס, שהפעילה כ-180 חנויות, עתידה לסגור בשלוש השנים הקרובות בין 30 ל-40 חנויות ולאחד אותן במסגרת תהליך המיזוג. קידר התייחס לעניין סגירת החנויות ואמר כי "בזמנו, כשנפתחו כלל החנויות כל שוק הקמעונאות פעל בצורה של התרחבות מלאה והצרכן הגיב בהתאם. המציאות השתנתה והקבוצה נאלצה להגיב לתנאי השוק". עד כה אוחדו 10 חנויות, אך לא מדובר בצימצום שטחים.

 

קידר אמר ל"כלכליסט" כי הפעילות הראשונה שהחל עם כניסתו לתפקיד הוא לקבוע מדיניות נכונה יותר לקבוצה. כשמשאל האם הוא מנסה להפוך את פוקס לזארה הישראלית קידר לא הכחיש. עם זאת, ציין כי הכיוון הוא אופנת קז'ואל ובייסיק. בהקשר זה התייחס גם להתגברות התחרות עם כניסת רשתות בינלאומיות כדוגמת גאפ: " לפוקס עדין יש הכרות טובה יותר עם השוק הישראלי ואני רואה פוטנציאל צמיחה והתרחבות בישראל ולא נבהל מהתחרות".

 

בחודשים האחרונים נראה גידול במכירות הרשת וקידר צופה כי הם יסיימו את הרבעון הראשון של 2010 עם צמיחה משמעותית במכירות. הכנסות החברה ברבעון השלישי הגיעו ל-147 מיליון שקל, ירידה של 16.4% לעומת הרבעון המקביל. מחזור המכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה התכווץ ב-14% ועמד על 420 מיליון שקל, המכירות בחנויות בישראל התכווצו ב-7.8% וכך גם המכירות לסיטונאים ולזכיינים בארץ ובעולם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x