$
פרסום ושיווק

בלעדי: רשות המים תעלה עוד קמפיין ב־5 מיליון שקל

אחרי הצלחת קמפיין "ישראל מתייבשת" שהביא לירידה של 12% בצריכת המים, תעלה רשות המים אחרי החגים קמפיין שילווה את חלוקת החסכמים לבתי התושבים. האסטרטגיה מתגבשת בימים אלו

מיטל זדה 10:0912.08.09

מסע הפרסום המקיף לחיסכון במים ולהצלת הכנרת אינו עתיד להיפסק בקרוב. ל"כלכליסט" נודע שרשות המים מתכננת לצאת בקמפיין הסברה חדש שיחל אחרי החגים ונועד ללוות את חלוקת החסכמים לבתי האזרחים, שתתחיל באותה תקופה.

 

אורי שני אורי שני צילום: כפיר סיוון, ישראל סאן

מדובר בקמפיין הסברה רחב שיעלה בכל אמצעי המדיה. ההערכות הן שבמהלך השיווקי יושקעו לפחות 5 מיליון שקל. בשלב זה החלו ברשות המים, במשרד הפרסום לפ"מ והיועץ התקשורתי מוטי שרף לגבש את האסטרטגיה הקריאייטיבית של הקמפיין.

 

כידוע, רשות המים השיקה בתחילת אפריל קמפיין ענק תחת הכותרת "חייבים להציל את הכנרת". אז גויסו לטובתו סלבריטאים רבים, בהם בר רפאלי, רננה רז, נינט, משה איבגי, דני רופ, מנשה נוי ועוד, שקראו לציבור לחסוך במים ולהציל את מאגר המים הלאומי. גם אז הושקעו בקמפיין כ־5 מיליון שקל.

 

בעת השקת אותו מהלך, אורי שני, מנהל רשות המים, הביע שביעות רצון מתוצאות הקמפיין הקודם: "בקמפיין של השנה האחרונה ראינו ירידה של יותר מ־12% בצריכה הביתית (ירידה גדולה מהצפוי לנוכח הגידול הטבעי של האוכלוסייה), שבאה לידי ביטוי בחיסכון של יותר מ־100 מיליון מ"ק מים".

 

המהלכים השיווקיים נובעים מההחלטה האסטרטגית שהתקבלה ברשות המים באמצע 2008 - לפנות לציבור ישירות בקריאה לחיסכון במים. לאחר שנים שבהן לא פרסמה רשות המים מודעות או העלתה קמפיינים כמעט בכלל, ועל רקע מצבו העגום של משק המים בארץ, ברשות החליטו להקצות משאבים כספיים לטובת פנייה ישירה לציבור והעלאת המודעות לחיסכון במים.

 

באמצע 2008 עלה קמפיין ראשון תחת הטיזר "ישראל עוברת מאדום לשחור", שהתייחס לירידת מפלס הכנרת. הקמפיין התפתח לאחר מכן לסרטונים שבהם כיכבה השחקנית רננה רז תחת הסיסמה: "ישראל מתייבשת". בשבועות האחרונים יצאה הרשות בקמפיין ממוקד יותר, בעיקר בשילוט חוצות וברדיו, שמבקש מהציבור לחסוך במים.

מרשות המים נמסר: "הציבור נרתם יפה לטובת הצלת משק המים. נדרש המשך הירתמות עד שמתקני ההתפלה החדשים ייכנסו לעבודה. עד אז נמשיך במאמצים ההסברתיים והחינוכיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x