$
פרסום ושיווק

מנכ"לית איגוד השיווק: אם ערוץ 10 ייסגר - מאות מיליונים ייגרעו מעוגת הפרסום

תלמה בירו: "ההשפעה הדרמטית ביותר של התכווצות ההוצאה לפרסום היא דומינו של קריסה כלכלית בכל הארגונים העוסקים בפרסום, שיווק ותקשורת, ואובדן פוטנציאלי של אלפי משרות"

מיטל זדה 15:5420.07.09
עפ"י נתוני איגוד השיווק הישראלי וחברת יפעת, היקף הפרסום בערוץ 10 בשנת 2008 עמד על 455 מיליון שקל. באיגוד השיווק מעריכים כי שבמידה והערוץ יסגר, היקף הפרסום שהופנה לערוץ, לא יופנה במלואו לאמצעי מדיה מסחריים אחרים.

 

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הציגה את הנתון
בועדת הכלכלה והוסיפה: "על פי ניסיון העבר, לאחר סגירת זכיינית ערוץ 2 טלעד והפסקת הפרסום בערוצים הרוסיים הזרים (ORT, RTV ועוד), כספים אלה לא הופנו במלואם לפרסום בערוצים המתחרים ולאפיקי פרסום אחרים. מדובר על מאות מיליוני שקלים שייגרעו מעוגת הפרסום ומתקציבי השיווק של החברות, וישפיעו לרעה על השוק כולו".

 

בירו הביעה חשש שמהשלכה ישירה של סגירת הערוץ על תעשיית הפרסום בארץ: "ההשפעה הדרמטית ביותר של התכווצות ההוצאה לפרסום היא דומינו של קריסה כלכלית בכל הארגונים העוסקים בפרסום, שיווק ותקשורת, ואובדן פוטנציאלי של אלפי משרות מעבר למאות העובדים של ערוץ 10".

 

מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום, תמך בדיון בוועדה בערוץ 10 והסביר: "עוגת הפרסום מעולם לא הספיקה לשני ערוצים. השפל הכלכלי שפוגע בענף הפרסום והמדיה, נמצע על כרעי תרנגולת. משרדי הפרסום כבר נאותו לבוא לקראת הערוץ והורידו את העמלות בכ-30%". כידון התריע בוועדה ואמר "אם יהיה מכרז חדש איש לא יגש אליו. פרסומו של מכרז חדש משמעותו, סגירת הערוץ". כידון נשאל מה המלצתו והשיב "הערוץ צריך לקבל פטור של שנתיים מתשלום תמלוגים ודמי זיכיון. אם הערוץ יסגר, אז אף אחד לא ירוויח מזה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x