$
פרסום ושיווק

למרות הקריסה: ג'נרל מוטורס תפרסם ב־50 מיליון דולר בחודש

מי שהיתה המפרסמת השנייה בגודלה בארה"ב בשנים האחרונות מקצצת ב־50% את תקציב הפרסום

חגי לוי 09:3725.06.09

שלושה שבועות לאחר ההכרזה על פשיטת רגל, הודיעה ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס שתמשיך להשקיע בין 40 ל־50 מיליון דולר מדי חודש על פרסום בארצות הברית, בדומה להיקף הפרסום שלה בחודשים האחרונים. מדובר בקיצוץ של 50% בתקציב הפרסום לעומת השנים האחרונות, שבהן הוציאה מדי שנה יותר מ־2 מיליארד דולר על פרסום, דבר שהפך אותה למפרסמת השנייה בגודלה בארה"ב, אחרי פרוקטר אנד גמבל.

 

מעבר לקיצוץ הדרמטי בהיקף הפרסום, ג'נרל מוטורס שינתה גם את המסרים הפרסומיים. הקמפיין הראשון שהעלתה לאחר הקפאת ההליכים של החברה ב־1 ביוני, משקף את ההתפכחות המרה שעברה: "בואו נהיה כנים: אף חברה לא רוצה לעבור את זה. היתה תקופה שהיה הגיוני להחזיק שמונה מותגי רכב - לא עוד. היתה תקופה שמבנה העלויות שלנו אפשר להתמודד מול חברות רכב מחו"ל - לא עוד. אבל אנחנו לא חווים את מותה של המכונית האמריקאית, אלא את תחייתה מחדש", נאמר בסרטון.

 

מתוך הקמפיין מתוך הקמפיין צילום מסך: youtube.com

 

בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" הודה ג'יי ספנצ'יאן, סמנכ"ל האסטרטגיה השיווקית של ג'נרל מוטורס בצפון אמריקה, שכמה מחברי ההנהלה חשו שלא בנוח עם הקמפיין החדש. לדבריו, התגובות החיוביות שנרשמו בקרב קבוצות מיקוד שצפו בסרטון לפני העלייה לאוויר סייעו לפוגג את החששות, ואפשרו לאשר את הקמפיין במטה החברה בדטרויט.

 

הקמפיין נועד לא רק לנסות לזכות מחדש באמון הצרכנים האמריקאים, אלא גם לשדר את פורטפוליו המותגים החדש - והמצומצם מאוד - של ג'נרל מוטורס. הסרטון, שעלה גם באינטרנט, מציג את ארבעת מותגי הרכב שנותרו כעת בידי החברה: GMC, שברולט, ביואיק וקאדילק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x