שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בעל השליטה בטיב טעם מחפש שותף אסטרטגי: "לטיב טעם פוטנציאל מכירות של 4-3 מיליארד שקל"

קובי טרייביטש ל"כלכליסט": "מי שיכול לקנות את חלקו של עמית ברגר בעסק זה רק מי שיסתדר איתי - או אני עצמי או גורם אחר שיתאים לי באופן אישי ללכת איתו"

אורנה יפת 08:1518.06.09

קובי טרייביטש, מייסד רשת טיב טעם, שואף להכניס שותף אסטרטגי בעל ממון או קרן גדולה שיוכלו להזרים כסף לחברה לאחר שירכשו את חלקו של עמית ברגר. בשיחה עם "כלכליסט" אמר טרייביטש: "אני מעוניין להכניס קרן או שותף עסקי עם יכולות כספיות גדולות שיוכלו לדחוף את העסק קדימה. למעשה, מי שיכול לקנות את חלקו של ברגר בעסק זה רק מי שיסתדר איתי - או אני עצמי או גורם אחר שיתאים לי באופן אישי ללכת איתו".

 

טרייביטש מחזיק ב־42% ממניות הרשת, וצחי ליפקה - חבר ילדות שלו ובעל תפקיד ניהולי ברשת - מחזיק ב־4.8% נוספים. יחד הם מחזיקים 46% מהמניות. טרייביטש הגדיל את אחזקותיו בחברה לפני שנה וחצי, אז ככל הנראה זיהה כי אנטר הולדינגס שבבעלות עמית ברגר, המחזיקה ב־38% מטיב טעם, מתחילה להיקלע לקשיים כלכליים. כעת חלקו של ברגר בטיב טעם משועבד לבעלי האג"ח של אנטר הולדינגס, ואחת ההערכות גורסת כי טרייביטש יפנה אליהם ישירות לצורך רכישה.

 

הסכמי השליטה שנחתמו בין טרייביטש לברגר מגנים על טרייביטש באופן שיקשה על גורמים מסוימים לרכוש את החברה. מעבר לעובדה שטרייביטש הוא יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה, כל התנהלות הרשת נמצאת בשליטתו. אבל הבעיה הקשה של הקונים הפוטנציאליים היא שהסכם השליטה המשותף עם ברגר קובע שאם אחד מהצדדים מוכר את מניותיו ללא הסכמת הצד השני, הוא ישלם לצד השני פרמיה של 25% ממחיר המכירה.

 

טרייביטש דחה מוקדם יותר השבוע את הצעת הנאמן של אנטר הולדינגס, עו"ד רון בר ניר, שהציג שני מועמדים לרכישת חלקו של ברגר בטיב טעם.

 

ל"כלכליסט" אמר טרייביטש: "אני מאמין שלטיב טעם יש פוטנציאל מכירות של 3–4 מיליארד שקל בתוך ארבע שנים". כיום עומדות מכירות הרשת על כ־1.5 מיליארד שקל בשנה.

 

על האפשרות שרמי לוי יקנה את הרשת אמר טרייביטש: "אני לא חושב שהוא יכול מהסיבה שאני לא מתכוון להסב אותה לרשת כשרה".

 

אף על פי שטיב טעם נכנסה בשנה האחרונה לזירת המחיר ומציעה מבצעים בעיקר לחברי המועדון שלה, טרייביטש טוען שאין בכוונתו להיגרר למלחמות המחירים. הוא אף תוקף את מתחריו על התנהלותם: "הקמעונאים בארץ שכחו מה זה קולטורה. שכחו שקמעונאות זה לא רק למכור עוף ב־9.90 שקלים. יש גם חזון, איכות, נוחות וחדשנות. בשביל זה צריך סבלנות ואורך נשימה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x