$
פרסום ושיווק

התמ"ת מתריע: זהירות - ספאם טלפוני לפניך

הממונה על הגנת הצרכן מזהיר את הציבור מפני חברות המחייגות לצרכנים ומנתקות לאחר צלצול אחד, מתוך כוונה למשוך את הצרכן להתקשר בחזרה ועל ידי כך לעקוף את חוק הספאם

אורנה יפת 22:3222.02.09
הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, יצחק קמחי, מבקש להזהיר את הציבור מחברות המחייגות באופן אוטומטי לצרכנים רבים ומנתקות את השיחה לאחר צלצול אחד, לפני שהצרכן הספיק לענות. חברות אלו מסתמכות על כך שהצרכנים יחזירו חיוג, על חשבונם.

 

קמחי מציין כי, צרכן המחייג חזרה לחברה
מגיע למזכירה אלקטרונית המודה לו על שחזר למספר שחוייג ומבטיחה לו מתנה לאחר שישאיר את פרטי הטלפון שלו ויחזרו אליו. לאחר מכן חוזרים לצרכן מוקדנים ומבקשים מהצרכן את מספר כרטיס האשראי לתשלום, רק עבור דמי המשלוח, לדבריהם, ולא עבור המתנה.

 

"חוק הספאם", שנכנס לתוקף בדצמבר 2008 אוסר על משלוח מסרים שיווקיים או פרסומיים במישרין לצרכנים במערכת חיוג אוטומטי בלא קבלת הסכמתם המפורשת, אולם כאשר הצרכן פונה ומוסר את פרטיו ומאפשר להתקשר אליו נעקף האיסור הקבוע בחוק הספאם.

 

הממונה על הגנת הצרכן מדגיש כי "על מתנות לא צריך לשלם ואם קבלת המתנה כרוכה בתשלום, אין מדובר במתנה - אלא במכירת מוצר ויש לציין את מחירו הכולל של המוצר כולל דמי הובלתו כנדרש בחוק הגנת הצרכן, אחרת מדובר בעבירה על החוק".

 

בתמ"ת מזהירים את הצרכנים מלמסור את הפרטים האישיים ואת מספר כרטיס האשראי לגורם שאינו מוכר או שניתן לסמוך עליו שלא יעביר את המידע לאחרים או יעשה בו שימוש לרעה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x