$
פרסום ושיווק

תרומה לקהילה תורמת למותגים

סקר בחו"ל: 70% מהצרכנים יישארו נאמנים למותג שהחברה המובילה אותו תורמת לקהילה. סקר נוסף מגלה כי שליש מהציבור ישלם יותר עבור מוצרים של חברות הדוגלות באיכות הסביבה

גלי ברגר 09:48 12.02.09

 

תרומה לקהילה תורמת לחוסנו של מותג גם בימי מיתון: סקר צרכנים בינלאומי שנערך על ידי חברת יחסי הציבור הבינלאומית אדלמן, בשיתוף חברת goodpurpose, מלמד כי כ־70% מהצרכנים יישארו נאמנים למותג מסוים אפילו בתקופת מיתון, כל עוד החברה המובילה את המותג מקיימת פעילות התורמת לקהילה או לסביבה, אפילו אם המותג יקר יותר. על פי הסקר, יותר נשים מגברים (82% לעומת 72%) מסכימות כי בעיקר בתקופת מיתון חשוב שחברות ימשיכו להפנות תקציבים למטרות חשובות כמו חברה או סביבה.

 

מתוך קמפיין שופרסל לשקיות אוכל מתכלות
מתוך קמפיין שופרסל לשקיות אוכל מתכלות

נוסף על כך, הצרכנים היו שמחים אם כספים שמושקעים בפרסום יהיו מיועדים למטרות חברתיות: 63% מהנשאלים טענו כי חברות משקיעות סכומים גדולים מדי בפרסום ועליהן להפנות יותר משאבים כספיים לעזרה במטרות חברתיות וקהילתיות. עם זאת, נראה שהחברות אינן מתקשרות לציבור הצרכנים את פעילותן החברתית, מאחר שרק 40% מהם מודעים לה.

הסקר, שנערך בקרב 6,000 צרכנים בעשר מדינות, מגלה עוד כי יותר מ־70% מהנשאלים לא ויתרו על תרומתם למטרות חברתיות שונות ואף השקיעו יותר מזמנם או מכספם לשם כך. את המגמה הזו, אגב, מובילה סין.

 

מיטש מארקסון, נשיא חטיבת מותגי צרכנות בינלאומיים באדלמן ומייסד חברת goodpurpose, אמר כי התרומה לקהילה היא אחת הדרכים המוכחות והטובות ביותר לשמור על נאמנות לקוחות בתקופת משבר כלכלי.

 

סקרים מסוג זה סובלים פעמים רבות מהטיות, ועל כך יעידו הנתונים הבאים: 87% מהנשאלים חושבים כי זו חובתם לתרום לטובת החברה והסביבה. 82% מהם סבורים כי יש בכוחם להשפיע בתחומים אלה ו־83% מהם מדווחים כי יהיו מוכנים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר לחיות בו.

 

אדלמן יחסי ציבור מארצות הברית היא אחת משלוש חברות יחסי הציבור והתקשורת הגדולות בעולם. החברה מונה 51 סניפים וכ־3,200 עובדים. אדלמן מיוצגת בישראל על ידי וולף תקשורת.

 

פרמיה על ירוק

 

סקר נוסף בנושא מלמד כי המשבר הכלכלי, שפוגע בהכנסה הפנויה של הצרכנים וגורם להם לחשוב פעמיים לפני שהם פותחים את הארנק, עדיין לא פגע בנכונות שלהם לשלם פרמיה עבור מוצרים ירוקים. לפי הסקר, שאותו ערכה קבוצת שילוב Millward Brown, שליש מהציבור מוכן לשלם יותר עבור מוצרים המיוצרים על ידי חברות הדוגלות באיכות הסביבה.

 

לדברי ישראל אולניק, יו"ר קבוצת שילוב Millward Brown, הסקר מלמד כי מחצית מאלו המוכנים לשלם יותר עבור מוצרים ירוקים ציינו כי הם מוכנים לשלם תוספת של עד 10% למחיר בעבור מוצרים אלו, ואילו כ־38% ציינו כי יהיו מוכנים לשלם תוספת גבוהה יותר. הסקר מצביע גם על כך שהנושא הירוק עדיין נותר נחלתו של המעמד הסוציו־אקונומי גבוה יחסית, וכי הנכונות לשלם פרמיה עבור מוצר ירוק עולה ככל שרמת ההשכלה גבוהה יותר.

 

בשנה שבה חברות רבות יעסקו בשאלה כיצד לשרוד, נראה שבידול יכול להיעשות גם על ידי ניכוס נושא איכות הסביבה.

x