$
פרסום ושיווק

בלעדי: חצי שנה אחרי ההשקה - טמפו מוחקת את המותג אקווה נובה בטעמים

החברה מוותרת על קטגוריית המים בטעמים ומורידה מהמדף את בקבוקי אקווה נובה בתוספת פירות אורגניים. המוצר תפס נתח זעום של 1.5% מהקטגוריה. טמפו בתגובה: אנו בוחנים מחדש את האסטרטגיה בתחום

אורנה יפת 08:4426.01.09

חצי שנה לאחר שהשיקה את המותג אקווה נובה בטעמים מפסיקה טמפו את הייצור ומוותרת בשנית על קטגוריית המים בטעמים. ל"כלכליסט" נודע כי בטמפו החליטו לוותר על הקטגוריה לאחר שהמוצר, שהושק ביולי 2008, הצליח לתפוס נתח זניח של 1.5% מהשוק.

 

בכך מוחקת טמפו 5 מיליון שקל שהשקיעה בהחדרת המותג. מטמפו נמסר בתגובה: "לאור ההתפתחויות הצרכניות בקטגוריה, טמפו בוחנת מחדש את האסטרטגיה שלה בתחום המים בטעמים".

שוק המים בטעמים שוק המים בטעמים

 

המותג אקווה נובה בטעמים כלל בקבוקים אישיים בגודל 600 מ"ל בטעמים תפוח־אגס, לימון ודובדבן־תפוח. טמפו ניסתה לבדל את עצמה בקטגוריה בכך שהשיקה את המוצר בתוספת פירות אורגניים, אך אסטרטגיה זו לא הוכיחה את עצמה.

 

זו אינה הפעם הראשונה שטמפו מוותרת על קטגוריית המים בטעמים. החברה היתה הראשונה להיכנס לקטגוריה עם המותג הבינלאומי סן בנדטו, אך המותג הוזנח והותיר את הבכורה לנביעות שבבעלות החברה המרכזית למשקאות, שמובילה כיום את השוק עם המותג נביעות פלוס ונתח של 77% מהקטגוריה.

 

הכניסה של טמפו לקטגוריה בשנית היתה בעייתית מכמה בחינות. החברה נכנסה לשוק באיחור, לאחר שהמתחרות נביעות, מי עדן ויפאורה תבורי הקדימו אותה, וחלקן אף התבססו בקטגוריה. נוסף על כך, היא השיקה את המוצר תחת אקווה נובה, אף הוא מותג רדום יחסית, שמאז השקתו בפברואר 2006 הצליח להגיע לנתח של 9% בלבד בקטגוריית המים הרגילים. לעומת טמפו, יפאורה תבורי ומי עדן שנכנסו השנה לקטגוריה, הצליחו לתפוס נתח שוק של כ־7% כל אחת.

 

קטגוריית המים בטעמים נמצאת בצמיחה בארץ ובעולם. היא נחשבת לאחת הקטגוריות הצומחות ביותר בתחום המשקאות, לצד קטגוריית התה הקר. חלק מהשחקניות בארץ אף הגדילו את מגוון המוצרים שלהן והציבו השנה על המדף גם מים בטעמים דלי קלוריות. ככלל, כל השחקניות בשוק, למעט סן בנדטו, הציגו ב־2008 צמיחה בנתחי השוק.

 

על פי נתוני אי.סי נילסן לחודש ינואר, הקטגוריה גלגלה בשנה החולפת 56 מיליון שקל רק בחנויות המבורקדות (ללא פיצוציות וקיוסקים).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x