$
פרסום ושיווק

הרשות השנייה בודקת זמן הפרסום בגמר "האח הגדול"

לפי בדיקה של הרשות, קשת חרגה כנראה בזמן שהקצתה לפרסומות ולפרומואים במהלך שידור גמר "האח הגדול" בשבוע שעבר. קשת בתגובה: אנו פועלים על פי כללי הרשות השנייה

מיטל זדה ותמר וילרפורט 08:0924.12.08

"האח הגדול" ממשיך לייצר כותרות גם שבוע לאחר פרק הגמר: הרשות השנייה הודיעה השבוע לזכיינית ערוץ 2 קשת כי החליטה לפתוח בהליך הקרוי "הפרה לכאורה", לאחר שנמצא כי קשת חרגה כנראה מהזמן המותר לה בשיבוץ הפרסומות והפרומואים במהלך פרק הגמר של התוכנית. בפרק, ששודר לפני שבוע ונמשך

שעתיים וחצי, שודרו 87 פרסומות ויותר מ־20 פרומואים לתוכניות שונות. ברשות השנייה בדקו את היקף הזמן הלא תוכניתי ששולב בפרק המיוחד במסגרת בדיקה שנערכת באופן שגרתי, אך הפעם נראה כי בקשת חרגו מההיקף המותר.

 

גמר "האח הגדול" זכה לרייטינג גבוה של 34.1% בכלל האוכלוסייה, ומפרסמים רבים ביקשו לשבץ את הפרסומות שלהם בתוכנית כדי לזכות לחשיפה גבוהה. על פי הערכות, רק מתוכנית הגמר גרפה קשת הכנסות של יותר מ־7 מיליון שקל מפרסומות ומהודעות טקסט. לפי גורמים בשוק הפרסום, עמד המחיר הממוצע של נקודת רייטינג בגמר "האח הגדול" על 2,300 שקל לנקודת רייטינג. קשת שידרה במהלך תוכנית הגמר 36 דקות פרסומת, או יותר מ־70 ספוטים של 30 שניות.

 

בנוגע לחוקים הנוגעים לפרסומות ולפרומואים: על פי כללי הרשות השנייה, זכייני הערוצים המסחריים יכולים לשלב זמן לא תוכניתי (פרסומות ופרומואים) בהיקף של עד 12 דקות בשעה. במסגרת תחילת הליך ההפרה לכאורה, מבקשת הרשות את תגובת הזכיינית לנושא ובאפשרותה ליטול ממנה זמן פרסום בגין אותה הפרה כקנס על אותה חריגה. לקשת תהיה אפשרות לערער על ההחלטה. עם זאת, בדרך כלל הליכי הפרה אורכים זמן רב.

 

מהרשות השנייה נמסר בתגובה לפניית "כלכליסט": "הנהלת הרשות מטפלת בנוהל הפרה לכאורה לגבי חריגה בשיבוץ תשדירים וחריגה בזמן לא תוכניתי במסגרת תוכנית הגמר של 'האח הגדול'".

 

מקשת נמסר בתגובה: "אנו פועלים על פי כללי הרשות השנייה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x