$
מדיה

קשת מפנה את ארגוני היוצרים לערוץ הראשון: "מאות מיליוני שקלים ציבוריים נבלעים ברוממה"

זכיינית ערוץ 2 עונה לטענות של ארגוני היוצרים כנגד בעלי המניות של הערוצים המסחריים, ואומרת כי בחרו במטרות הלא נכונות. לטענתה השקיעה בשנתיים האחרונות 370 מיליון שקל בהפקות מקור

אמיר טייג ותמר וילרפורט 17:5822.12.08
"אתם צודקים בכאבכם, אך טועים לחלוטין בבחירת המטרות ובדרכים לפתרון", כך עונה זכיינית ערוץ 2 קשת לטענות של ארגוני היוצרים, אשר בחרו למקד את מאבקם בבעלי המניות של הערוצים המסחריים. "העובדות מראות שבחרתם להתאגד ולהפוך את מי שדואג לפרנסתכם לאויב. בחרתם במטרה הכי קלה, אך לא
במטרה הנכונה. קשת, בפרט וערוץ 2 בכלל, הוא גוף התוכן שמזרים מדי שנה לשוק את ההשקעה הגדולה ביותר ביצירה ישראלית והמעסיק הכי הרבה אנשי תעשיה בהפקות השונות ובכל הז'אנרים".

 

קשת ממשיכה בקו ההגנה שלה וכותבת כי "בשנתיים האחרונות קשת השקיעה כ-370 מיליון שקל על הפקות מקור, מהם 200 מיליון שקל רק על סוגה עילית. החל מ-2005, השנה בה קשת זכתה במכרז, ניכר גידול משמעותי של מאות אחוזים בהשקעה: בתחומי הדרמה, התעודה וסרטי התעודה 158%, 281%, 280% בהתאמה". עוד כותבים בקשת כי הזכיין מעסיק היום בעקיפין כ-800 איש, מעבר לעשרות היוצרים המועסקים כשכירים ושקשת היא עבורם בית קבע.

 

בהתייחסות ישירה יותר לבעלי המניות כותבים בקשת כי "ההוצאות הגדולות על תוכן ושוק הפרסום הקטן בישראל, הובילו למצב בו מאז תקופת הזכיון החדשה, קשת, ערוץ 2, איננו עסק רווחי. אותם בעלי מניות, שמיהרתם לתקוף ולגנות, לא משכו רווחים או דיבידנדים משנת 2004. זאת ועוד: הם הזרימו לקופת המדינה 174 מליון שקל עבור הזיכיון. בחודשים האחרונים של השנה המשיכה החברה ובעלי מניותיה להזרים כסף להפקות בשלבים שונים של הפקה".

 

את המכתב חותמים בקשת בהפניית האצבע לערוץ הראשון. "העובדות מראות שמאות מיליוני שקלים ציבוריים של ערוץ אחד, שנועד לחיות מחוץ לזירת הרייטינג, נבלעים ברוממה. העובדות הן שלצערנו אתם בוחרים במטרה הקלה, הפופוליסטית והלא צודקת ולא יוצאים למאבק יצירתי על הרייטינג ולמאבק הציבורי על כספי הציבור שאובדים. גם כאב ודאגה מוצדקים של יוצרים, אינם פוטרים אתכם מניתוח כן ואמיתי של המציאות".

 

נפתלי גליקסברג, דובר מטה המאבק של איגודי היוצרים אומר בתגובה: "מכתבה של קשת הגיע לצערנו לעיתונות ולא אל היוצרים מה שמעורר את התהייה שמא עניינו של המכתב הוא הדימוי של קשת, תחום שמושקעים בו מאמצים לא מבוטלים. יחד עם זאת אנו נקרא בעיון את התסריט לסרט התדמית שנכתב בקשת ונענה עליו בימי הקטבים מאחר ולכתוב תסריט טוב לנו זה לוקח יותר משעה קלה".

 

בתוך כך התכנסו עשרות יוצרים להדלקת נר שני של חנוכה מול ביתו של סמי עופר, מבעלי השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת להפגנת מחאה שקטה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x