$
פרסום ושיווק

"תשאלו את סטיב ג'ובס למה האייפון לא פה"

מנכ"ל iDigital יבואנית מוצרי אפל בישראל סירב להתייחס להיעדרו של המותג הפופולרי מחנות הקונספט החדשה שנפתחה בקניון רמת אביב. חנויות נוספות מתוכננות להיפתח בחיפה וירושלים

אורנה יפת 14:3921.09.08

"אני לא הולך לדבר על האייפון. אם יש לכם שאלות מדוע הוא לא פה תפנו אותן לסטיב ג'ובס (מנכ"ל אפל העולמית – א.י)". כך פתח היום (א') ערן תור, מנכ"ל iDigital, יבואנית מוצרי אפל לישראל, את מסיבת העיתונאים שכינס לרגל השקת חנות הקונספט הראשונה של המותג הפופולרי בקניון רמת אביב.

 

ערן תור. חמש חנויות בישראל ערן תור. חמש חנויות בישראל צילום: יובל חן
תור צפה את השאלות הנוקבות שיפנו אליו העיתונאים המאוכזבים על כך שמותג הדגל של אפל, האייפון, לא יימכר בחנות החדשה שנפתחה בישראל, והבטיח כי הוא עושה מאמצים להביא את המותג במהירות האפשרית לארץ.

 

אבל תור לא נותן להעדרותו של האייפון לקלקל לו את החגיגה. "אנחנו מוכרים חוויה של החיים הדיגיטליים", הוא מסביר את מה עומד מאחורי פתיחת החנות, בה הושקעו מיליוני שקלים (בחברה מסרבים לתת מספרים מדויקים – א.י). "המטרה שלנו היא להעביר סגנון חיים ולייף סטייל דרך אפל".

 

זו גם היתה למעשה המטרה של צבייה לבייב-אלעזרוב, סמנכ"לית השיווק באפריקה ישראל ומנהלת קניון רמת אביב, כאשר שינתה את כל תמהיל החנויות בקניון והוציאה את מתחם בתי הקולנוע לטובת חנות אפל וחנות wind & water לעיצוב וריהוט הבית, הממוקמת בסמוך לאפל. גם מותג האיפור מדינה מילאנו שתואם לקונספט הלייף סטייל עלה קומה ופתח חנות לא רחוק מהמתחם החדש. ל"כלכליסט" נודע, כי דוכן המיצים "סחוט" שממוקם ממול לחנות אפל צפוי לצאת מהקניון ובמקומו תיפתח, ככל הנראה, חנות תכשיטים.

 

תור הכריז על מדיניות מחירים תחרותית והודיע כי מרבית המוצרים יוזלו ב-10%-15%. גם מחירי האייפודים יוזלו משמעותית: אייפוד טאץ' יוזל בכ-40% ואייפוד נאנו ב-30%. גאוות החברה מתמקדת בנאנו 4 ג'יגה שיימכר בישראל ואינו נמכר בארה"ב ומחירו יעמוד על 629 שקל.


 

החנות השנייה של אפל תיפתח ברבעון הראשון של שנת 2009 במתחם קסטרו בדיזינגוף סנטר בתל אביב. "היעד שלנו הוא להגיע ל-5 חנויות בישראל", אמר תור לכלכליסט, "כאשר החנות בסנטר תהיה זהה בגודלה לחנות ברמת אביב ותשתרע על שטח של 300 מ"ר נטו, ויתר החנויות, שייפתחו ביחפה, ירושלים ודרומה לתל אביב, יהיו קטנות יותר". לדבריו, קצב פתיחת החנויות תלוי במצב הכלכלי בעולם.

 

iDigital תבצע שת"פים עם אופיס דיפו וחנויות ביג בוקס במסגרתם ייפתח שתי חנויות בקונספט של "שופ אין שופ" באופיס דיפו ויוקמו קירות ייעודיים עם אייפודים ואקססוריז של אפל ב-25 חנויות של רשתות אלה.

 

בסוף מסיבת העיתונאים חזר תור והתייחס לאייפון, כאשר הגיב לשאלה מדוע נקראת החנות store iDigital ולא Apple store ואמר: "כי אנחנו iDigital ולא אפל. אם היינו אפל היה פה אייפון כבר מזמן".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x