$
פרסום ושיווק

שוק משקאות האנרגיה מתעורר: הבעלים של XL נפגש עם נציגי סידס וטמפו

בוחן העברת שיווק המותג לידי אחת מהן במקומו של בני פאוזי. XL מוביל בשנה האחרונה את שוק משקאות האנרגיה, שמגלגל 270 מיליון שקל בשנה

גלי ברגר 08:3021.09.08

האם חברת סידס עומדת לחזור לשוק משקאות האנרגיה? ל"כלכליסט" נודע כי ביום חמישי נפגש פיטר קלוס, מבעלי המותג העולמי XL, עם נציגי חברת סידס, יבואנית ומשווקת מותגי מזון בינלאומיים, כדי לבחון את העברת שיווק המותג לידיהם. קלוס נפגש באותו עניין גם עם נציגים מטמפו. ככל הידוע

טמפו אינה מעוניינת בשיווק המותג. כיום משווק המשקה על ידי יבואן בשם בני פאוזי. כעת בוחנים ב־XL את המשך הפעילות בישראל, אם כי ייתכן שבסופו של דבר תמשיך החברה לעבוד עם פאוזי.

 

כיום XL הוא משקה האנרגיה המוביל בישראל, והוא התחזק על חשבון רד בול. המותג XL מחזיק ב־60% מהשוק במונחים כמותיים, לעומת 20% בלבד לרד בול (נתוני סטורנקסט).

 

סידס היתה בעבר המשווקת והמפיצה של המותג רד בול בארץ, שעבר בשנה האחרונה לא מעט שינויים. במרץ שינתה רד בול העולמית את פעילות המותג והקימה את רד בול ישראל, שתהיה אחראית לפעילות השיווקית של המותג. סידס, שקיבלה את הזיכיון להפיץ את רד בול בישראל ביולי 2007, נותרה אחראית בינתיים למערך הלוגיסטי בלבד.

 

XL ניצלה בשנה האחרונה את חוסר הוודאות שנוצר סביב השינויים הארגוניים בהנהלת רד בול בישראל כדי לבסס את המותג שלה בארץ, ונתח השוק שלו גדל בשנה האחרונה על חשבון רד בול. החברה, שהתמקדה באסטרטגיית המחיר הזול יחסית, העלתה קמפיינים וחדרה לנקודות מכירה רבות. שוק משקאות האנרגיה מגלגל כ־270 מיליון שקל בשנה, והמכירות מתחלקות בין השוק הקר — פיצוציות וברים, לבין השוק המאורגן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x