$
פרסום ושיווק

בלעדי: סלקום מתכננת להקים עוד מותג סלולר

המותג הנוסף, שיהיה בעצם מפעיל וירטואלי, יוקם רק במקרה שבו יכפה משרד התקשורת על החברה למכור זמן אוויר למתחרים וירטואליים במחיר מפוקח

אמיר טייג 09:4316.09.08

חברת הסלולר סלקום מתכננת מענה לרפורמת המפעילים הווירטואליים. החברה תקים בעצמה מפעיל וירטואלי, אם משרד התקשורת יחליט לפקח על מחיר זמן האוויר הסלולרי. ל"כלכליסט" נודע כי בכוונת סלקום להקים בעצמה פעילות שתאמץ סממנים של מפעיל וירטואלי, אך בעצם תהיה חלק מהחברה. בין השאר

סלקום שוקלת לפתח מותג נוסף, בדומה למותגים הפרטיים בתחום הקמעונאות, שיפעל במקביל למותג המרכזי של החברה. מודל זה דומה למותג הצעירים אסקייפ, ששימש את פלאפון עד לפני כמה שנים כמותג ייעודי לעולם הצעירים.

 

בסלקום מאמינים שאם ייווצרו התנאים הכלכליים לפעילות של מפעילים וירטואליים בישראל, יהיה לה יתרון תחרותי בתחום, וזאת בשל הניסיון השיווקי הרב שלה, הגישה שלה לרשת סלולרית והגב הכלכלי.

 

במקרה כזה, יהיה עדיף לה להקים בעצמה מפעיל וירטואלי, כלומר לפתח מותג פרטי, שיפנה לקהל יעד ספציפי. הדבר יצמצם הגירת מנויים שלה למתחרים. כאמור, המותג הנוסף יוקם רק במקרה שבו יכפה משרד התקשורת על החברה למכור זמן אוויר למתחרים וירטואליים במחיר מפוקח. בארצות מסוימות באירופה, שבה פועלים עשרות מפעילים וירטואליים, חברות הסלולר מגיבות בצורה דומה ורוכשות מפעילים וירטואליים מוצלחים או מקימות אותם בעצמן.

 

מבחינה רגולטורית, משרד התקשורת לא יוכל למנוע מחברות הסלולר עצמן להקים מפעילים וירטואליים, כפי שאי אפשר למנוע מהן מהלכים שיווקיים או תוכניות תעריפים. רפורמת המפעילים הווירטואליים תקועה במשרד התקשורת זה שלוש שנים. לפני כשלושה חודשים אמר שר התקשורת אריאל אטיאס כי עד תום השנה יפרסם המשרד רישיונות, שיאפשרו לגופים העסקיים שאין להם רשת סלולר עצמאית לרכוש מחברות הסלולר זמן אוויר באופן סיטונאי ולמכור אותו ללקוחותיהם.

 

במקרה שבו לא יגיעו גופים אלו להסכם מסחרי עם חברות הסלולר, יוכל משרד התקשורת להתערב ולקבוע מחיר מקסימלי שלפיו יחויבו חברות הסלולר למכור זמן אוויר סיטונאי.

 

מסלקום נמסר בתגובה: "האמור הוא ספקולציה שאינה רלבנטית".

 

HOT ו־012 סמייל מועמד־ת

חברת הכבלים HOT ו־012 סמייל הן שתי המועמדות הרציניות ביותר להיכנס לתחום הסלולר באמצעות הקמת מפעיל סלולרי וירטואלי (MVNO) שאין ברשותו תדרים ורשת אנטנות. שתי החברות רוצות להפעיל מודל שמתבסס חלקית על רשת התקשורת שלהן וחלקית על חלקים מרשת הסלולר של אחד המפעילים הקיימים. לרוב המפעילים הווירטואליים בעולם אין כלל רשת עצמאית, והם מבססים את המודל העסקי שלהם על רכישת זמן אוויר בחברות סלולר במחיר סיטונאי, ומכירתו במחיר קמעונאי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x